Kan geen word als pdf via outlook verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefp

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2016
Ik kan een word document niet versturen, ik krijg onderstaande foutmelding.
Niet elk word document dat ik wil versturen gaat fout maar wel veel.
Op een andere pc kan ik hetzelfde document wel versturen, werk op beide met windows 10 en office 2016.
Steutel in het register ook al nagekeken staat ook goed.
Wie heeft er een goede suggestie of oplossing?
Mvg Stef.

De foutmelding:

Deze fout kan optreden als u een Word-document als e-mailbijlage in Word probeert te verzenden terwijl de MAPI-sessie al is gesloten en Word geen verbinding meer kan maken met deze MAPI-sessie of als er een probleem met de faxconfiguratie is. De fout kan ook optreden als er een probleem met de configuratie van de fax is.

Als u een MAPI-fout wilt oplossen, moet u het MAPI-e-mailprogramma (bijvoorbeeld Outlook) opnieuw starten of moet u het document opslaan en sluiten en vervolgens Word opnieuw starten nadat u de MAPI-e-mailtoepassing opnieuw hebt gestart. Er wordt nu een nieuwe MAPI-sessie gemaakt in Word, waardoor het document kan worden verzonden.

Als u een probleem met de configuratie van de fax wilt herstellen, moet u de configuratie-instellingen van de faxsoftware nakijken en de benodigde wijzigingen doorvoeren.

Welkom bij de Helpmij!

2 vraagjes :

Welke Outlook bedoel jij, Office Outlook of Outlook.com?
Hoe probeer je die bijlage te versturen; rechtstreeks vanuit Word (e-mailen en verzenden) of als bijlage (paperclip) in de mail?

hallo

Ik gebruik Office Outlook 2016.
Het versturen gaat via word bij bestand op delen klikken en dan verzenden als pdf.
Mvg stef.

2 vervolgvragen:

Als je in Outlook het bestand mee wil sturen als (Word, dus niet als .pdf) bijlage (zeg maar de ouderwetse paperclip methode) lukt het dan wel?
Hoe heb je Office 2016 aangeschaft / geïnstalleerd ? Via een installatieschijf of Online?

Ok, ik moet zo even weg, dus jammer dat ik je antwoord(en) niet meer mee kan nemen in mijn advies.
Zonder de antwoorden te kennen op de laatste 2 vragen, schat ik heel voorzichtig in dat op de machine waar het mis gaat, Outlook 2016 NIET als standaard mailprogramma staat ingesteld (maar een andere), daar waar dit op de andere Win 10 machine wel het geval is. Als dit zo is, stel Outlook 2016 dan eens in als standaard mailprogramma. Hoe gaat het nu?

Laatst bewerkt:
Nog een vraag: is het specifiek bij documenten die je als pdf wilt meesturen, of ook bij Word documenten die je wil verzenden?

Hallo

In word kan ik dus via delen niet verzenden. Niet als bijlage of als pdf of als xps bestand.
Dacht dat het alleen als pdf niet kon versturen maar het delen via word gaat dus niet.
Office 2016 is via schijf geïnstalleerd.

Ik was nog net niet weg. Helaas beantwoord je niet alle vragen............ Kijk nog even goed naar de vorige berichten.

Een XPS is ook geen Word format, dus het antwoord was niet helemaal volledig, en de vragen van gast0225 mag je ook nog beantwoorden. Als Outlook je standaard mail pakket is, gaat het dan ook fout als je Outlook eerst opent?

Als ik het word bestand via outlook verstuur gaat het wel goed, maar ik wil het dus als pdf versturen vanuit word.

Als ik het word bestand via outlook verstuur gaat het wel goed, maar ik wil het dus als pdf versturen vanuit word.
Outlook staat als standaard app geïnstalleerd dus dat staat ook goed.

Hoi,
om te voorkomen dat we eindeloos blijven posten, beantwoord svp ALLE vragen, i.c. de misschien belangrijkste die ik kon "verzinnen" : is op de probleemmachine Outlook HÉT (ingestelde) standaard e-mail programma?

Jouw antwoorden doen namelijk vermoeden dat dáár je probleem zit, want via de paperclip in Outlook gaat 't allemaal prima. Er is dus niks mis met je account en of andere zaken die verzending van bijlagen via Outlook verzorgen. Ik constateer dat je nieuw bent op de Helpmij, maar doe ons een plezier en beantwoord gestelde vragen, dat scheelt ons oeverloos heen en weer posten.

Laatst bewerkt:
Ook office er compleet weer afgegooid en weer op gezet maar helaas niet opgelost.

Nu heb je nog steeds niet alle vragen beantwoord............, (klein beetje, zucht..........)

Is Outlook het standaard appje voor email op de probleemmachine?

Sorry hoor ben hier nieuw! maar Outlook IS het standaard email programma. had ik al geschreven om 16.15 uur.

Ok, mijn fout, overheen gelezen.
Dan kan ik vrij weinig meer verzinnen dat aan de oplossing kan bijdragen.
Het laatste dat ik kan opperen is mogelijk Windows laten zoeken naar updates.

En ja, da's waar (zucht geeft lucht)

upates zoeken had ik ook al gedaan, en geïnstalleerd. Zal nog eens proberen.

w 10 er opnieuw opzetten en daarna office en de rest installeren is een hoop werk.
Misschien toch de beste optie kijken of het dan wel lukt met alleen w10 en office 2016.

Ik ben misschien ook een zeurkous, maar als ik dit antwoord uit bericht #10 lees, dan zijn dat 2 verschillende handelingen. En ik vroeg dan weer of het versturen vanuit Word van een Word document lukte of niet. Het versturen met een PDF en een XPS had je al geprobeerd, en dat lukte niet. Versturen als bijlage vanuit Outlook lukt dus wel, en Outlook is de standaard mailclient. Tot zover de feiten. Nu dus nog antwoord op de laatste vraag :).

Hoi, nee het versturen vanuit word als word document lukt ook niet, althans een enkel document kan ik wel versturen en wordt Outlook netjes opgestart en kan het versturen.
Heel vreemd dus dat de fout niet in alle handelingen zitten die vanuit delen via word worden opgestart.

Op een andere pc met w10 en office 2016 lukt het wel om al deze docs te versturen!
Ik ben bezig om een nieuwe schijf te installeren en heb op de zelfde pc ook win 7 en office 2010 draaien, dus kan ik evt experimenteren.

Alleen wel jammer van al het werk, maar als ik evt besluit alles eraf te gooien en w10 en office 2016 opnieuw te plaatsen moet het goed gaan lijkt mij.
Wat is beter eerst win 7 erop met een update W 10 erna, of gelijk W 10 erop gedownload van MS?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan