Kan geen XP meer installen op nieuwe harde schijf!

Status
Niet open voor verdere reacties.

cobra880

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2006
Beste,

Ik heb een nieuwe 80GB Sata Barracuda van Seagate aangeschaft.
De vorige deed raar dus heb ik die weggegooid.
Deze nieuwe schijf heb ik al geformatteerd alleen de disk wil niet installen.
Ik heb chkdsk uitgevoerd en er staat dat er problemen of beschadiging is opgetreden.
Terwijl de schijf net nieuw is. Bij de vorige schijf gaf hij die problemen ook aan.
Is dit probleem de danken aan een verkeerd install cdrom of iets anders?

B.v.d.

Kevin.

Slechte voeding en/of ram, kunnen deze problemen ook geven, zo ook lekkende condensatoren op het moederbord.

Begin met een andere voeding, en/of een memtest.

Re.

Ram zo het probleem eventueel kunnen zijn ik zal deze ff grondig checken.
Sata drivers bij f2, je bedoelt bios?
Ik zal daar ook even kijken of ik daar iets kan vinden.

Bedankt.!

Als XP al is geïnstalleerd, is het een Intelchipset, en met F6 gaat het gemakkelijker dan de ASR.:)

Als XP al is geïnstalleerd, is het een Intelchipset, en met F6 gaat het gemakkelijker dan de ASR.:)

Sorry, type-foutje moest uiteraard F6 zijn, maar volgens mij zegt TS wel dat de harddisk niet kan installen, dus die missende drivers zouden het probleem kunnen zijn...

Laatst bewerkt:
Sorry, type-foutje moest uiteraard F6 zijn, maar volgens mij zegt TS wel dat de harddisk niet kan installen, dus die missende drivers zouden het probleem kunnen zijn...

Was maar een grappie over F2:) , dacht dat hij hem al had geformateerd, alleen staat nergens, hoe.
Als het een chipset is, anders dan Intel, dan zou dat inderdaad kunnen.

Ik maakte ook een foutje ..:rolleyes:
Het is nu wel een partitie maar moet nog wel geformatteerd worden en dat doet ie niet.
Heb het RAM geheugen nog gecontroleerd dat is nu in orde.
Ook voeding enzo, maar dat kan het niet zijn.

Dus wanneer je opstart vanaf Windows cdrom dan krijg je onderin je beeld niet even de optie te zien om F6 in te toetsen voor andere RAID-SATA drivers?

Wat voor moederbord heb je (merk en type)

Nee ik krijg geen mogelijkheid om F6 te kiezen of er ook maar in te komen.
Gelukkig is dit m'n 2e pc..
Het is volgens mij een Gigabyte GA-8I915PM

Ik ben misschien een zeurpiet, maar begrijp je en doe je wel wat ik bedoel.

Start de PC op vanaf de CD rom, dus NIET proberen direct in de bios te komen o.i.d.

Gewoon de setup vanaf CDrom laten beginnen en goed in de gaten houden wat er onderin je scherm allemaal voorbij komt.
Op een gegeven moment kun je dan wel kiezen voor F6.

(Packard Bell computer?)

Ik ben misschien een zeurpiet, maar begrijp je en doe je wel wat ik bedoel.

Start de PC op vanaf de CD rom, dus NIET proberen direct in de bios te komen o.i.d.

Gewoon de setup vanaf CDrom laten beginnen en goed in de gaten houden wat er onderin je scherm allemaal voorbij komt.
Op een gegeven moment kun je dan wel kiezen voor F6.

(Packard Bell computer?)

Ja het is een Packard Bell computer.
Ok, ik zal ff kijken, bedankt!

Edit:

Gelukt ik zit nu in een menu met 2 opties...

Laatst bewerkt:
Dus nu moet ik een drivercdrom hebben van Sata dus?
Waar kan je die drivers vinden want ik heb hier geen back-up voor de hand liggen.
;)

Nee, helaas geen CD-rom, maar een echte ouderwetse diskette. Die zou je bij je PC gekregen moeten hebben en die moet in de diskettedrive!

Nee, helaas geen CD-rom, maar een echte ouderwetse diskette. Die zou je bij je PC gekregen moeten hebben en die moet in de diskettedrive!

Dan heb ik een probleem aangezien de grote winkel waar ik dat ding gekocht had vergeten was die drivers erbij te doen..
Dus deze pc kan ik dood verklaren?

Natuurlijk niet, we gaan op zoek naar de oplossing. Zit er wel een diskette-station in de PC?

En geef even het exactie model en serienummer van je Packard Bell PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan