Kan gegevens niet invullen in formulier, relaties niet goed ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

piet200

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Hallo,

Ik heb een database om fakturen te maken waarin de klant gegevens worden ingevuld en de producten die worden gekocht, waarna ik vervolgens een printje hiervan wil kunnen maken.
Echter wanneer ik alle gegevens in wil vullen dan stopt het bij de velden "aantal" en "prijs" van de tabel "VerkoopDetail" deze velden kunnen niet ingevuld worden, de reden daarvan is mij niet duidelijk en zal waarschijnlijk aan het ontwerp van de database liggen.

Hopelijk kan iemand hier iets zinnigs over zeggen en aangeven wat er fout zit.

b.v.d.

Bijlagen

Teveel tabellen

Je hebt voor het subformulier teveel tabellen aan elkaar geknoopt, wat is daar de bedoeling van? Die naar artikelen kan eruit, dan kun je oplossen door een combobox op het subformulier te zetten, net zoals je dat in de tabel hebt ingesteld.
Verder snap ik de bedoeling niet van die twee verkooptabellen. Zoals je dat nu hebt gemaakt, zou je eerst de verkkop-tabel alleen in het subformulier moeten hangen en daarna de verkoopdetail daar weer in, in een subformulier op het eerste subformulier. Is dat dan wat je voor ogen had?

Je zou het jezelf makkelijker maken door de verkoopdatum en de klantid toe te voegen aan de verkoopid-tabel en de verkoop-tabel er tussenuit te halen. Je krijgt dan een subformulier gebaseerd op 1 tabel en dat werkt eenvoudiger dan wat je nu probeert. Kun je het later altijd weer uitbreiden.

Laatst bewerkt:
eerlijk gezegd is dit een database die een hulpvaardig persoon op dit forum voor me heeft gemaakt nadat ik heb aangegeven wat ik precies wilde.
echter kwam ik toen tot de conclusie dat ik niet alle velden kon invullen en er dus iets niet klopt.

Als het met minder tabellen kan is het voor mij ook goed, wat ik graag wil is dat elk faktuur een uniek nr. heeft en later is terug te halen.

zou je het erg vinden om de wijzigingen die je voorstelt zelf in de database te wijzigen ?

Daar kan ik wat van leren aangezien ik nog niet zoveel ervaring heb ermee en eigenlijk niet precies weet hoe ik de wijzigingen die je voorsteld moet uitvoeren.

ik zou het erg op prijs stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan