Kan geluidskaart niet installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

slinky

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
Hallo,

Ik probeer de drivers voor mn onboard geluid te installeren maar het wil maar niet lukken.
Volgens Everest heb ik een Intel 82801DB ICH4 - AC'97 Audio Controller. Ik heb via de realtek site en vele anderen site's die ik via Google vond deze driver gedownload maar ik wil maar geen geluid krijgen.

Na het installeren van deze driver verdween het in apparaatbeheer wel bij "onbekende apparaten" en verscheen het onder "Besturing voor geluid, video en spelletjes" en er staat geen vraagtekentje meer bij maar een uitroepteken.

Bij het opstarten van de computer kan word er wel een geluidskaart herkent en als ik dan automatisch installeren kies word er op een gegeven moment om het bestand ALCXWDM.SYS gevraagd. Ook deze heb ik via Google gezocht maar niet gevonden.

Alvast bedankt voor de hulp!!!

drivers deinstalleren en de drivers installeren van de bij het moederbord/laptop meegeleverde cd of op merk en type opzoeken van moederbord/laptop op internet

Als ik die CD had dan had ik het allang zo gedaan, verder kan ik die drivers niet vinden van me moederbord er rollen maar 3 site's uit meen ik me te herinneren in een rare taal die ik iig niet spreek. Chipset had ik wel al gedownload overigens maar ik weet nooit zo goed wat dat precies inhoud maar er ging wel iets weg bij de onbekende apparaten in apparaatbeheer.

Nou ik kreeg een mailtje dat ik even op me post moest reageren als me probleem nog niet was opgelost, dus bij deze.

Mogelijk zijn je chipsetdrivers niet geinstalleerd?
ALCXWDM.SYS kun je in ieder geval hier downloaden,
mogelijk kom je zo van het probleem af.

Edit: sorry, blijkt een betaalde download.
(Kijk vanavond even verder (of iemand anders natuurlijk)
mvg leo

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan