Kan gepartitioneerde hardeschijf niet meer samenvoegen tot een.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuk12345

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Hallo allemaal,

ik heb hier een probleem dat ik niet kan oplossen en er zit een lang verhaal achter.

Ik had eerst Windows XP op mijn enige hardeschijf C staan. Ik bedacht dat ik een dual boot wilde met Windows 7. Dus ik maakte een 2e partitie genaamd D. Ik ging aan het installeren, maar het bleek dat dit niet mogelijk was. Dus ik alles formateren en daar zat ik met 2 partities. Ik wilde toch een dual boot en ik installeerde eerst Windows 7 op de D partitie en later Windows XP op de C partitie. Alles lukte prima en ik had een dual boot :)
Latar verkleinde ik mijn schijf D (waar Windows 7 opstond) om een reden die ik zelf niet meer weet tot de 3e partitie F. Al het partitioneren deed ik in het schijfbeheer.
Nu ben ik erachter gekomen dat ik een dual boot niet geweldig vind en ik wil mijn partities samenvoegen tot 1 partitie genaamd D waar Windows 7 op staat.
Helaas kan ik bij partitie D het volume niet vergroten? Nu zit ik met een partitie C> Windows xp, een partitie D> Windows 7 en een partitie F> lege schijf die ik wel kan gebruiken voor Windows 7.

Mijn vraag is nu hoe ik de partities C en F kan samenvoegen (eventueel eerst formatteren) tot mijn partitie D. Dan heb ik alles bij elkaar en is het een stuk makkelijker.

Alvast bedankt

Luuk

Ik heb geen diskette station, al staat ie wel aangegeven in deze computer?!
In totaal is mijn hd 80 gb, maar nu is ie in 3 stukken:P

Hoi hoi,

ik heb gelezen doordat er op de c partitie een besturingssysteem staat die niet geformateerd kan worden. Dus ik moet de windows cd erin doen en dan formateren :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan