kan google.nl of google.com niet op komen

• Onderwerp starter Onderwerp starter fee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fee

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
vreemd, ik krijg geen verbinding met google! krijg "404 not found nginx" op scherm. terwijl op een andere laptop geen enkel probleem is. weet iemand raad?

bedankt vast :thumb:

Hoi, helaas...die werkt niet... met klikken op deze link krijg ik hetzelfde witte blanko scherm met enkel de tekst: "404 not found nginx"

en als je de link kopieert en dan in de adresbalk plakt?

moet even weg nu maar ga het zo doen, bedankt

Hallo fee, heb je misschien je hosts bestand aangepast?
Kijk anders eens in je hosts bestand of je de vermeldingen van Google.nl/com tegenkomt.(rechtsklikken op hosts en dan openen met kladblok)
Ik weet alleen niet welk besturingssysteem jij hebt, maar hosts in XP kan je vinden in
C:\Windows\system32\drivers\etc
Suc6

En dat van Combofix zou ik nu maar even niet doen. Dat is echt iets voor gevorderden.
Dit kan je altijd nog doen als je er niet uit komt.

Laatst bewerkt:
@ Marcel Hoogteijling > Ja, die werken wel! Wat nu? (???)

@ Marcel Hoogteijling > Maar als ik jouw IP links gebruik, en dan binnen Google een zoekopdracht geef...dan zoekt ie helaas niet... en krijg ik weer dezelfde melding 404 Not Found

Dat betekend dus dat je hosts bestand is aangepast (bewust of door een virus).
Het bestand Hosts vind je op de volgende locatie: C:\Windows\System32\drivers\etc\.
Als je dit bestand opend met notepad/kladblok dan kun je hem editen. (zie post Pedereco).
zoek naar regels Google.nl en/of google.com en verwijder deze.
Als je regels niet durft te verwijderen dan zet je aan het begin van die regels gewoon een "#" en ze worden genegeerd.
(Zie HIER voor meer info)

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Hallo,
Na het doorlinken naar C:\Windows\System32\drivers\etc\ zag ik wel een lmhosts map (een SAM bestand?) , maar als ik die open staat er enkel een uitleg over het plaatsen van # maar zie niet echt een lijst met google.nl of google.com vermelding erin. Zie dan ook niet echt een mogelijkheid om iets te verwijderen...
Doe ik iets niet goed wellicht?
Grtjes

Ja je moet niet de Imhosts 'map' hebben, zoek naar de hosts 'map'

ps Welk besturingsssysteem heb je?

Laatst bewerkt:
Hoi, dacht al dat er iets niet goed ging, maar.. Ik kopieer en plak in de browser: C:\Windows\System32\drivers\etc\

...en zie dan enkel de volgende 'mappen':
lmhosts
networks
protocol
services

Niet 1 dus die enkel 'hosts' heet

Misschien met de optie 'verborgen mappen en bestanden' weergeven bij mapopties?

Hoi,
Met verborgen mappen/bestanden weergeven ook geen succes :-(
Ik ga de Microsoft oplossing proberen....

Weer bedankt!!

Bij die Microsoft site kan je het ook met hun programma doen.
Alleen je moet wel een stukje naar rechts scrollen, anders zie je de tekst niet.
Succes

Microsoft link gebruikt en doorlopen om het te fixen / uit te voeren via hun eigen systeem. Dus niet handmatig zelf gedaan. Computer voor zekerheid herstart...
Zou willen dat ik kon zeggen dat het weer okee is maar kan nog steeds niet google op komen. Weer zelfde foutmelding helaas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan