Kan gvcf.exe niet vinden (Virus W32.Swen.A)

Status
Niet open voor verdere reacties.

cnorretje

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2003
Hellup please!
Ik had (heb?) last van het virus W32.Swen.A en heb nu problemen (W95).
Mailtje werd auto geopened en heb direct pc afgesloten, maar mocht al niet meer baten: mn mailbox stond propvol. Heb geprobeerd het eea te verwijderen en mn virusscan heeft ook op een gegeven moment het virus gevonden, maar......
Ik kan niets meer starten (dus ook niet nieuwste virsscan, registry ed), want als ik ook maar iets van exe uit wil voeren krijg ik de melding: gvcf.exe niet gevonden en die heeft hij nodig om te starten: dit bestand (en QVYAGBO.EXE) vond de virusscan in de windows directory en heeft ie verwijderd. En nu???????
Ik kan in principe niets meer, dus weet ook niet zeker of ik helemaal virusvrij ben.
Groetjes en alvast bedankt voor de hulp!
Cora

Uhmm ja daar heb ik al gekeken, maar daar kom ik niks verder mee.... helaas!
Maar toch bedankt!
Cora

Ga naar http://tomcoyote.org/hjt/ , en download daar 'Hijack This'.

Uitpakken, en vervolgens dubbelklikken op HijackThis.exe.
Klik op "Scan", en vervolgens op "Save Log File" , en post vervolgens de inhoud van die log hier.

Laat Hijack This niets fixen vóórdat je ons die log hebt laten zien, want het meeste mag absoluut niet weg!

Overigens, doe daarna ook het volgende:

Klik in Hijack This op "Config" > "Miscellaneous Tools"
Onde de knop "Generate Startuplist Log" vink je nu "List also minor sections" aan.

Klik nu op "Generate Startuplist Log".
Je krijgt dan een tekstbestand dat een uitgebreid overzicht geeft van alles wat er zich op jouw computer afspeelt.

Ga naar Bewerken > Alles selecteren, kopiëer het, en laat de hele inhoud daarvan ook zien.

Sven virus

inmiddels heb ik het virus verwijderd maar het register is veranderd en niets start meer op.
Nu Windows XP opnieuw geinstalleerd als Windows 2 maar nu doet geen programma het meer...
hoe los ik dit op?
Windows 1 verwijderen en dan hopen dat de programma's de nieuwe windows goed herkennen en braaf opstarten??
graag jullie hulp

"Windows 2" zal nooit de programma's herkennen die je in Windows 1 geïnstalleerd hebt.

Ik begrijp trouwens niet echt wat je gedaan hebt?
Heb je Windows 2 op een andere partitie geïnstalleerd?

En waarom ben je eigenlijk niet begonnen met te doen wat ik je vroeg?
Het is altijd een goed idee om systematisch te werk te gaan

Ik zou wel willen doen wat je vroeg, maar doordat dat bestandje weg is, kan ik geen enkele exe meer opstarten he, dus kan ik niet doen........
Nog meer dingen die ik kan proberen, want ik heb nog steeds hetzelfde probleem......
Ik geloof dat ik anders maar de hele c-schijf wis en windows opnieuw installeer?? (heb mn docu op d staan)
Gelijk maar ff kijken of ik aan win98 ofzo kan komen, want ik had nog win95 (jaja ik weet t - nog beetje stenen tijdperk, maar ja als je niks anders hebt...)
In ieder geval toch bedankt en ik hou me aanbevolen voor een evt. (iets) simpeler oplossing.
Cora

Geplaatst door cnorretje
Ik zou wel willen doen wat je vroeg, maar doordat dat bestandje weg is, kan ik geen enkele exe meer opstarten he, dus kan ik niet doen........

Download ExeFix.

Dubbelklik erop, en laat het bestand je bestandsassociaties voor exefiles repareren.

Daarna kun je weer dingen openen.

sniksnik ik wordt hier echt super triest van!
Ook deze start ie niet: kan gvcf.exe niet vinden en is vereist om bestanden met de xtensie MS-DOS toepassing te starten!! Dus ook deze start ie nie.... ik heb al geprobeerd om zelf dat bestand aan te maken (gewoon leeg gelaten), maar dan zegt ie als ik bepaalde bestanden wil openen: is geen win32 oid dus schiet ook niet op...
Bedankt, maar helaas dus..
Ik denk dat er niets anders overblijft dan windows maar opnieuw te installeren.........

Nee, dat is helemaal niet nodig.

Hier is een registerbestand dat de standaard bestandsassociate voor exefiles herstelt. Doet hetzelfde als die exefix.

Dan kun je om te beginnen Hijack This al draaien, en andere programma's opstarten.

Rechtsklik op je bureaublad of in een map, en kies Nieuw/Tekstdocument. Kopiëer nu de volgende vetgedrukte tekst, en plak hem erin. Sla op als Exe.reg (sla op als type 'alle bestanden' ).
Dubbelklik erop, en antwoord met ja, wanneer je gevraagd wordt of je de inhoud van het bestand in het register wilt laten invoeren.
Start Windows opnieuw op, en je Exe-fileassociaties zijn weer in orde.

REGEDIT4

[-HKEY_CLASSES_ROOT\.exe]

[-HKEY_CLASSES_ROOT\exefile]

[HKEY_CLASSES_ROOT\.exe]
@="exefile"
"Content Type"="application/x-msdownload"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile]
"EditFlags"=hex:d8,07,00,00
@="Toepassing"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open]
@=""
"EditFlags"=hex:00,00,00,00

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command]
@="\"%1\" %*"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex]

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\PropertySheetHandlers]

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\PropertySheetHandlers\{86F19A00-42A0-1069-A2E9-08002B30309D}]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\DefaultIcon]
@="%1"

SNIKSNIKSNIK
Ik dacht: hee zullen we t nu voor elkaar krijgen!?!?
Nee hoor, ook bij de xtensie reg.......... je raadt t misschien al?! Kan niet openen ivm met dat !@#$ (SORRY!) gvcf.exe gebeuren

Worden jullie al mede droevig met mij!?
Nog meer suggesties????
Ik sta er helemaal open voor.....

YESYES!!! KUSKUS!!
JIPPIE!!!!!!!!!!! Via een andere melding op dit forum, ben ik er uit!!!!!!!!!!! YEH!!!!!!!
Ik ben helemaal superdesuperdesuper blij!!
viavia kwam ik er dus achter dat dit probleem zich bij veel meer mensen voordeed (ik al blij dat ik de enige niet was) en toen kwam ik bij een gedeelte dat als je al geinfecteerd was en je dus geen exes/com etc etc meer op kon starten, via F8 en dan de diverse lijnen exact over te typen ed, doet-ie-ut-weer!
Nou in ieder geval iedereen heeeeeeeeeeeeeeeel errug bedankt!! Ik ken weer computeren op een normale manier!
Nogmaals bedankt!
xxxx Cnorretje

Nog ff de link waarmee ik het heb kunnen oplossen opgezocht (helemaal onderaan!!)
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.swen.a@mm.html

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan