Kan harde schijf niet formatteren !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vliegmiep

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Bij format c: krijg ik de volgende melding :

Format kan niet worden uitgevoerd omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt. Format kan wel worden uitgevoerd als dit volume eerst wordt ontkoppeld.
ALLE GEOPENDE INGANGEN NAAR DIT VOLUME WORDEN IN DAT GEVAL ONGELDIG.
Wilt u een ontkoppeling van dit volume forceren? <J/N>

Als ik dan Ja kies

Krijg ik de melding:
Kan het staion niet vergrendelen. Het volume is nog in gebruik.

Iemand enig idee hoe ik wel kan formatteren ??

Ja gewoon opstarten met de XP cd in de speler.

Wel eerst de cdrom als eerste boot in Bios zetten

Ik heb CDROM als eerste staan.
Ik krijg dan een blauw scherm met de vraag of ik wil installeren of repareren.

Maar bij kiezen van installeren werkt de F8 (Ik ga akkoord) niet. Heeft iets met toegangsrechten te maken denk ik die zijn vernacheld op mijn PC :-(

Ik heb CDROM als eerste staan.
Ik krijg dan een blauw scherm met de vraag of ik wil installeren of repareren.

Maar bij kiezen van installeren werkt de F8 (Ik ga akkoord) niet. Heeft iets met toegangsrechten te maken denk ik die zijn vernacheld op mijn PC :-(

Wat je daar brabbelt snap ik de balle niet van.

Kijk HIER eens

Als het met de "EULA" rechten\tekst te maken heeft,dan heb je waarschijnlijk geen originele XP cd ;)

Greetz

Ik ben ook bang dat ik geen originele CD heb :-(
Het is wel degene die bij mijn DELL pc is geleverd.

Formatteren van mijn schijf is uiteindelijk wel gelukt. Maar als ik daarna mijn pc van de Windows CD laten opstarten kom ik in het Windows Setup scherm.

Daar kan je kiezen tussen ENTER voor installeren, R voor herstel en F3 voor afsluiten.
Als ik ENTER druk kom ik in een Gebruikersrecht verhaal. Daar moet ik F8 kiezen voor akkoord. Maar dat werkt nou dus net niet :-(

Ik heb vorig jaar wel een officiele Windows XP versie gekocht voor mijn laptop. Zou ik die kunnen gebruiken of kom ik dan in de problemen met activeren ?

Formatteren van mijn schijf is uiteindelijk wel gelukt. Maar als ik daarna mijn pc van de Windows CD laten opstarten kom ik in het Windows Setup scherm.

Daar kan je kiezen tussen ENTER voor installeren, R voor herstel en F3 voor afsluiten.
Als ik ENTER druk kom ik in een Gebruikersrecht verhaal. Daar moet ik F8 kiezen voor akkoord. Maar dat werkt nou dus net niet :-(

Ik heb vorig jaar wel een officiele Windows XP versie gekocht voor mijn laptop. Zou ik die kunnen gebruiken of kom ik dan in de problemen met activeren ?

Hallo.

een vraag heb je toevallig een multimedia toetsenbord.
zoja dan zit er een toets op waarop staat F.LOCK .
start de pc op met de windows cd in de speleren en als hij dan vraagt druk op F8 druk dan eerst op de F.LOCK toets en dan op F8.
Dan zal het wel lukken.

Groeten Cees.

Met "origineel" bedoel ik eigenlijk ook "legaal" en als deze cd door DELL geleverd is,is hij dus legaal ;)

Wat vreemd is,dat je problemen met het "Gebruikersrecht" krijgt.Het betreft het bestand "EULA.TXT" wat in de i386 map op de cd behoort te zitten :confused:

Controleer dat eens en kijk ook op die cd die bij de laptop hoort,daar zal het bestand zeker op staan.

Wat ik mij nu afvraag is,wat voor type cd is dit nu van DELL,over het algemeen geven zij een "Rescue cd" mee,die de PC hersteld naar de situatie bij aankoop.

Dit laatste kan overigens soms erg vervelend uitwerken,omdat de kans bestaat dat je data kwijt raakt.
Ald je de productcode gebruikt van de laptop wel,maar als je de productcode van DELL gebruikt moet het geen probleem zijn ;)

Terwijl ik m'n vorige post zat te typen,gloeide een led van m'n muis op vanwege de e-mail notificatie van japie57:D

@japie57
Geen ervaring met multimedia toetsenborden,blokkeerd die " F.LOCK" de F-toetsen en zoja,wat is hier de reden voor?

Greetz

Terwijl ik m'n vorige post zat te typen,gloeide een led van m'n muis op vanwege de e-mail notificatie van japie57:D

@japie57
Geen ervaring met multimedia toetsenborden,blokkeerd die " F.LOCK" de F-toetsen en zoja,wat is hier de reden voor?

Greetz

Als je op de f toetsen kijkt dan staan er bovenop andere commando's en zonder die f lock toets in te drukken werken die andere commando's.
Dus als je de f toetsen wilt gebruiken moet je eerst die f lock toets indrukken.
Blij dat ik weer iemand heb kunnen helpne.

Groeten Cees.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan