kan harde schijf niet lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjima

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
Berichten
858
ik heb verschillende harde schijven over van een oude pc, deze wil ik gebruiken als externe schijven. hiervoor heb ik een speciale kabel voor gekocht . een aansluiting voor ( sata en ide ) op de schijf en dan over op usb.als ik deze aansluit dan reageert mijn pc wel op de usb maar laat de schijf niet zien in de verkenner. waar kan het aan liggen??? ik werk met windows Vista

tjima
 
Laatst bewerkt:
heeft die hardeschijf wel voeding? er lopen altijd 2 kabels naar een hardeschijf toe volgends mij kan je beter een externe hardeschijf behuizing halen, ide kost 10 euro bij de paradigit
 
Wat Trezor zegt zat ik ook al aan te denken. 3,5 inch disken hebben in tegenstelling tot 3,5 inch disken inderdaad wel voeding nodig. Wat ook nog kan is dat windows een driveletter wil toekennen die al bezet is. Bij schijfbeheer kun je zien of de schijf wel herkend is en daar kun je ook de driveletter toekennen/wijzigen
 
ja zeker heeft ie een exstra voeding en twee usb kabeltjes

tjima
 
gewone molex voeding? sluit hem anders eens aan IN een pc
 
ik heb het probleem opgelost .
ik heb een easeus Partition Free gedownload . en deze zag de schijf wel . en hiermee con ik de schijf opnieuw formarteren en de schijf een letter geven. nu kan ik de schijf gebruiken als externe schijf zowel voor mijn pc als voor mijn laptop .

tjima
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan