Kan harde schijf niet verdelen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik heb een harde schijf van 1 TB in mijn pc zitten die uit verschillende partities bestaat.
Nu wil ik hier één partitie van maken.
Echter blijkt dit maar niet te lukken onder windows.
Gparted werkt niet op mijn HP pc. Die blijft steeds foutmeldingen geven tijdens het opstarten.(heb dit intussen al 3x opnieuw op een cd en dvd gebrand)
Weet iemand hoe ik op een makkelijke manier die partities kan samenvoegen
Schijf 2 moet dus een geheel worden.
Naamloos.jpg

Erg lastig allemaal:
Het is een dynamische schijf ("dynamic disk") ipv. een basis schijf ("basic disk") en er staan meer dan 1 partitie(s) op.

Wat ik eerst zou proberen is (gewoon in Windows Schijfbeheer) te kijken of je de J: partitie kunt rechtsklikken en die vergroten met de ruimte rechts ervan. Lukt dan, dan daarna de inhoud van de F: partitie verplaatsen naar de J: schijf (is dan groot genoeg ervoor) en als dat allemaal gelukt is de F: partitie verwijderen.
Daarna de J: schijf vergroten met de ruimte die rechts ervan vrij is (gekomen) dus uitbreiden met 457,28 + 11,95 = 469,23 GB
De totale grootte van J: zou dan (ong.) 3,04 + 469,23 + 457,28 = 930,55 GB moeten zijn.
Evt. kun je daarna de schijfletter veranderen van J: naar F:

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dnties,
Kan jij even naar de chat komen ?

Wisselbestand is van de SSD afgehaald en gezet op die 1 TB schijf (eigen partitie van 16 GB, de Z: partitie).
Verder een M: partitie gemaakt (ong. 450 GB), die dus naast de F: partitie bestaat. F voor Films, M voor Muziek.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan