Kan harde schijf niet vinden bij format...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shadowfax555

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2004
Hallo, ik probeer voor de eerste keer mijn nieuwe computer te formateren, maar dat blijkt niet te lukken.
Ik kan gewoon windows opstarten en gewoon werken, maar wanneer ik boot van de bijgeleverde cdrom, en op enter druk voor een nieuwe installatie van windows xp, zegt hij dat hij geen hard disk kan vinden...
Wat moet ik hier doen?

Dell Dimension 8400
2,8ghz
1024mb RAM
De naam van de HD is WDC WD1600JD-75HBB0, maar meer weet ik er ook niet van.

OPM: Ik het wel eens een partitie bijgemaakt met PartitionManager voor wat bestanden te backupen, maar die heb ik dan verwijdert omdat het dus niet werkte....

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,
Bedankt

Heb het grote vermoeden dat je de image die ze aan gemaakt hebben op je harddisk verwijderd is
Je moet dan booten met een orginele winxp cd dan zou het moeten lukken.

Ik zou de hele schijf opnieuw partitioneren zo dat je alle troep van dell kwijt bent en dan een mooie schone winxp installatie van een orginele xp cd.

Ik heb hier thuis nog een eng versie van windows xp liggen, ik zal eens kijken of dat werkt...

Nop, dat werkt even min... Harde schijf eerst formateren? Via windows zal dat moeilijk gaan want mijn windows staat erop, en via de cdrom kan hij geen harde schijf vinden. Maar al zou het gaan via windows ofzo, ik zou het toch wat riskant vinden, ik doe het liever via die setup. Stel dat het dan ook niet werkt, dan sta ik hier mooi...

100% zeker ben ik niet, maar ik veronderstel van wel, windows start normaal op...
Hoe kan ik dat controleren mss?

Ik vind het allemaal raar, ik ben zeer tevreden over deze pc, ik heb er nooit problemen mee.

Als windows opstart is alles o.k. staat die in de bios

Heb toch een idee dat je image verwijderd is maar kijk evn bij dell op de site misschien vind je daar nog suggesties

Image verwijdert... Ik weet niet wat je daar mee bedoelt. Maar met een andere cdrom van windows xp, een gewone originele, werkt het ook niet...

Vreemd start je direct op van af cdrom?

het schijn hier te gaan om een sata schijfje.
je zal dan eerst na herstart van cd op f6 moeten druken,
vervolgens steek je de floppy er in waar de sata driver,
op staat.
dan vind je windows dus wel die sata schijf en zal,
dan verder gaan met het instalatie proses. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan