Kan HD niet meer inlezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcellinus

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Ik kan de 2e hd van mijn computer niet meer inlezen. ik krijg dan de melding dat er geen herkenbaar file systeem op staat. Het was een ntfs-partitie.

Het gebeurde nadat ik een extreem groot zip- bestand (4 gig) uitpakte en probeerde intelezen. Bepaalde directories kon ik wel bekijken maar andere weer niet. Toen heb ik de computer herstart en vervolgens was heel de HD niet meer bereikbaar. Chkdsk kon ook niks aanvangen en zei dat het een RAW (?) hd was whatever dat mag betekenen.
wie weet raad?

bedankt voor je hulp!

systeem amd2100+ - win2000

Geplaatst door Will-Well
Gezien de reacties denk ik dat formateren wordt.

daar zal het op uitdraaien. Voor de volledigheid: Met behulp van het powermax utility heb ik de hd getest en geen fout gevonden. (dus garantie kan ik op mijn rug schrijven?) Toch is dit al de 2 keer dat me zoiets vreemds is overkomt. No more maxtor for me!

Heb je in computerbeheer de schijf op (ik meen) dynamisch gezet?
Heeft verder niets met de reputatie, die zeer goed is overigens, van Maxtor te maken hoor ;)

Geplaatst door Chopra
Heb je in computerbeheer de schijf op (ik meen) dynamisch gezet?

euh ik weet niet waar ik dat moet doen..? in de bios?

maar... ik heb vandaag getracht de hd te formateren en is niet gelukt :( hij blijft zeggen dat er een fout filesysteem opzit. ik heb hem zelfs lowlevel geformateerd... mocht niet baten

Ga eens naar Conf.scherm/systeembeheer/Computerbeheer/Schijfbeheer - zie hier je schijven. Wat voor info krijg je?

daar staat dat de bewuste schijf in orde is maar als ik hem verkennen of op fouten wil laten controleren krijg ik een fout melding-fout filesysteem.

vervolg.

ik heb de hd na laten kijken en hij werkt nu weer maar het raadel hoe en waarom is niet opgelost. :confused:
ik zit nu met een onbetrouwbaar ding...

Sorry Marcellinus, 'k zie dat dit onderwerp even aan m'n aandacht ontsnapt is...:(
Wat je ook nog kunt doen is een proggie draaien dat de schijf controleert. Als je dit al uit kunt sluiten dan werkt dat al een stuk rustiger.

Weet je ook wat er aan gedaan is? (voor een ev. volgende keer...:confused: )

Geplaatst door Chopra
Sorry Marcellinus, 'k zie dat dit onderwerp even aan m'n aandacht ontsnapt is...:(
Wat je ook nog kunt doen is een proggie draaien dat de schijf controleert. Als je dit al uit kunt sluiten dan werkt dat al een stuk rustiger.

Weet je ook wat er aan gedaan is? (voor een ev. volgende keer...:confused: )

:thumb: Toch bedankt voor je aandacht en bruikbare tips. ik heb 'HD inspector'geinstalleerd die hem maar een tijdje in de gaten moeten houden.
Wat ik mee heb gekregen hebben ze hem gewoon geformateerd en gepartitioneerd. Iets wat ik zelf ook al gedaan had. Het maakt het probleem alleen maar vaager :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan