Kan HD niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

lomar43

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2010
Beste,

Uit mijn defecte Pc heb ik de slave hd gehaald en deze met een omvormer aangesloten op mijn usb poort.
Via schijfbeheer heb ik zitten prutsen met de partities. (inderdaad prutsen)
Nu kan ik die schijf niet meer benaderen. Onder "deze computer" en in "schijfbeheer" is deze" niet te vinden.
Het gaat over een WD3200AAJB.
Hoe kan ik deze schijf alsnog gebruiken ??

groet

De tool "testdisk" ziet enkel mijn interne Hd en niet de Hd die aangesloten is via Usb.

Ik vrees van niet. De bewuste hd komt uit mijn defecte desktop. (3,5") Nu werk ik voolopig op de laptop.(2,5")

Data staat er niet meer op, met mijn prutsen heb ik de data verwijdert, had ik toch niet meer nodig.
Ik wil deze schijf nu gebruiken als externe backup schijf via USB.
Maar ik kan ze niet meer benaderen.

groet

Is de schijf zichtbaar in de BIOS. Staan je jumpers wel goed?
jumpers.gif

Is de omvormer aangesloten op de voeding & staat die aan?
Zie je in Schijfbeheer wel bv. Schijf 0 - Interne HD, Schijf 1 - CD/DvD-Rom, Schijf 2 - Externe HD?

Blijkbaar heb je op de laptop de partities verwijderd.
Sluit je laptop af, echt af - uit -, niet in standby of slaapmodus.
Zet de omvormer uit. Plug de usb van de omvormer uit.

Herstart de laptop een keer & zet die daarna weer - uit -.
Controleer of de HD goed in de omvormer zit.
Plug de omvormer in de usb.
Zet de voeding van de omvormer aan.
Herstart de computer.
Herstel indien nodig BIOS.
Aanmelden als Beheerder.
Schijfbeheer.

Van de Bios ken ik niet veel, heb daar even in gekeken maar kan enkel mijn interne schijf vinden.
Het aankoppelen van de hd aan de usb poort doe ik zoals door U beschreven.
In schijfbeheer zie ik enkel "schijf 0 standaard" en "CD-Rom-station".
Geen station aangesloten via USB.
groet

Ok, voor ik je de BIOS in stuur of stel dat je HD, Omvormer, USB stuk is:

Heb je al me de jumper(s) op de HD gespeeld? In principe niet zo moeilijk, computer uit, omvormer uit, schijf eruit, bovenstaand plaatje erbij, & begin eens met geen jumper(s). Schijf terug, omvormer aan, computer aan. Check...

Met geen enkele jumpersetting kan ik de HD zien in "verkenner" of "schijfbeheer"
Enkel in apparaatbeheer komt er "USB-apparaat voor massaopslag" bij.

apparaatbeheer.jpg

Om zeker te zijn van de omvormer heb ik een test gedaan met een andere HD.
Laptop was ingeschakeld... Hd aangesloten op USB... melding "nieuwe hardware gevonden, schijfstation" ...scherm bevriest, kan alleen hardmatig uitschakelen ... HD laten zitten in USB poort... laptop inschakelen... Schijfbeheer openen ... HD zichtbaar onder de letters F en G.
Ik denk dus dat de omvormer OK is

schijfbeheer1.jpg

Als ik nu klik op "Hardware veilig verwijderen" komt de melding "USB-apparaat voor massaopslag- Station G:,F: veilig verwijderen" Dit is dus de normale gang van zaken.
Bij de bewuste schijf krijg ik enkel "USB-apparaat voor massaopslag" zonder schijfletters.
groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan