Kan herstel adres van microsoft account niet wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvertJan

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2000
Berichten
182
Hallo allemaal,

Ik ben het wachtwoord van mijn microsoft account kwijt. Dit heb ik volgens mij nodig als ik mijn e-mail herstel adres wil aanpassen.
Dat mailadres bestaat niet meer en wil ik wijzigen.
Als ik mijn laptop aanzet en naar internet ga wordt ik wel automatisch verbonden met mijn microsoft account en mijn mail postbus maar als ik dan mijn gegevens open kan ik wel mijn adres en zo aanpassen maar ik zie nergens iets staan waar ik mijn alternatieve (herstel) mailadres kan invoeren of aanpassen.
Als ik mijn wachtwoord wil wijzigen (want die ben ik kwijt) wordt er een code gestuurd naar het mailadres dat niet meer bestaat.
Ik zit dus in een doodlopende cirkel.
Wie kan mij helpen.

Groeten
Eppie
 
Ja, alleen als hij die code op dat account kan lezen waar hij nu inzit, anders wordt het toch:
[FONT=&quot]Tip: [/FONT][FONT=&quot]Als u de code niet kunt ophalen via e-mail of telefoon, kunt u mogelijk een ander e-mailadres invoeren dan het e-mailadres dat u probeert te herstellen. Ga naar de pagina [/FONT]Uw account herstellen[FONT=&quot] en volg de aanwijzingen.[/FONT]
 
Hallo allemaal,

Ik heb inmiddels alle mogelijkheden geprobeerd maar helaas werkt het niet.
De laatste optie die overbleef was een account herstel te doen.
Ook dat heb ik meerdere malen geprobeerd maar krijg steeds als antwoord dat ik niet genoeg gegevens heb ingevoerd terwijl ik alles heb ingevoerd wat ik weet.
Het zijn dan ook vragen waarvan ik vaak het antwoord niet (meer) weet.
Mijn naam, geboortedatum etc. dat weet ik wel maar wie mijn historische favoriet is zou ik niet meer weten.
Ook zou ik bepaalde gegevens over verzonden e-mails moeten doorgeven maar die heb ik niet meer en mijn contacten ook niet.
Waarom kunnen ze niet een nieuw wachtwoord sturen naar mijn mailadres dat ik ook moest opgeven voor een code om het herstel te kunnen doen.

Ik zoek nu een manier om in contact te komen met Microsoft zelf maar kan alleen een telefoonnummer vinden 020-5001500.
Klopt dat of is er ook nog een mailadres of zo?

Groeten
Eppie
 
Waarom kunnen ze niet een nieuw wachtwoord sturen naar mijn mailadres dat ik ook moest opgeven voor een code om het herstel te kunnen doen?
Omdat dat meer bestaat? Dat is althans wat je zelf schreef in je oorspronkelijke vraag.
 
Helaas

Na zeker 20 pogingen op herstel heb ik de hoop hiervoor opgegeven.
Je kunt ook niet met microsoft in contact komen.
Ik had een herstel adres bij aol.nl maar dat is ook niet meer te herstellen. Ik kan alleen nog een nieuwe maken bij aol.com maar dat heeft geen zin.
Conclusie is dat het niet mogelijk is een herstel te doen als je je wachtwoord kwijt ben, dus microsoft account niet meer gebruiken en een mailadres nemen bij b.v. gmail.com.

Hier kan dus een slotje op.

Groeten
Eppie.
 
En via Referentiebeheer is daar het wachtwoord op je PC opgeslagen en terug te vinden?
afbeelding_2023-08-29_120215285.png
 
Congiguratie

Hallo route99

Ik wist niet dat dat kon.
Ik zie inderdaad daar wel mijn mailadres en wachtwoord (stippen) staan maar kan deze niet bekijken of aanpassen.
Klopt dat?

Eppie
 
Zou moeten kloppen.
Let op met alles wat je doet, kom daar nu niet aan.

Nu moet je een tool vinden die de stippen uit kan lezen. Ik heb daar geen opgeslagen wachtwoorden, kan het zelf niet testen.
Voor een andere programma gebruik ik al jaren Asterixpass..
https://sourceforge.net/projects/asterixpass/
Start de tool en sleep dat plaatje met de cirkels op de "puntjes" die het wachtwoord verbergen.
Dit werkt bij mij i.c.m. The Bat mail client om wachtwoorden zichtbaar te maken, waar dat nodig is.
Verder nog nooit ergens anders voor gebruikt, nul meer ervaring dus.
afbeelding_2023-08-29_123430431.png
PS: Je moet het er wel exact boven op de puntjes slepen!
 
Laatst bewerkt:
extractor

Helaas werkt deze niet. Als ik de rondjes klik krijg ik direct al een cirkel met een diagonaal streep te zien, dus niet toegestaan.
Wel heb ik bij sourceforge een andere gevonden: WindowsTextExtractor v.1.16.0
Deze is wat uitgebreider en werkt wel maar laat geen wachtwoord zien, tenminste ik zie het niet.

groeten
Eppie
 
Helaas

Helaas ook geen oplossingen.
Wil hier verder geen tijd meer aan besteden.
Heb nieuw account gemaakt.
Het is niet anders.

Graag slotje erop.

Eppie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan