kan herstelconsole niet starten

• Onderwerp starter Onderwerp starter peko
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

peko

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2006
in het antwoord op een eerdere vraag werd geadviseerd om de herstelconsole vanaf de XPdisk te starten
dit zou gedaan moeten worden door tijdens het booten vanaf deze installatiecd de letter R in te drukken.
echter het lukt niet om op deze wijze in /bij de herstelconsole te komen. het opstarten vanaf de cd gaat goed en na het aangeven dat er extra drivers geladen moeten worden voor de sata schijven eindigd het telkens bij het keuzemenu voor het formateren van partities en op welke partitie XP geinstalleerd moet worden.
tijdens dit hele proces (vanaf opstarten totaan keuzemenu) kan ik op R drukken wat ik wil maar kom niet bij de herstelconsole
nu is mijn vraag wat doe ik fout en hoe gaat het mij wel lukken

Je moet opstarten vanaf de XP cd-rom, de zonder wat in te drukken laten lopen. Je krijgt dan een keuze scherm met 3 opties.
Enter voor de setup
R voor de herstelconsole
F3 om af te sluiten.

ok
zal het nog eens proberen en doen zoals jij adviseert. heb ik wel aan te geven dat de sata drivers geladen moeten worden?
XPstaat op een sata schijf

Als Xp op een SATA schijf staat, dan moet je F6 indrukken zodra er om SCSI/RAID driver gevraagd wordt onder in het scherm. Zorg wel dat je de floppy met die driver hebt.

reeds een aantal keren gedaan maar krijg het keuzemenuutje zoals jij beschrijft niet te zien
het loopt telkens door tot aan zoals ik in mijn vraag heb beschreven rara:o

weer opgestart vanaf cd
kom weer uit bij het blauwe keuzescherm waarop de partities worden weergegeven met de keuzemogelijkheid
Enter = installeren
D = partitie verwijderen
F3 = afsluiten

weer geen R voor de herstelconsole:shocked:

het is gelukt!
met een oude originele XPhome edition disk (later omgezet naar PROF) maar:
nu heb ik de keuze uit twee mogelijkheden
D:\ WINDOWS
J:\ windows
welke van de twee moet ik kiezen want bij mijn weten staat er maar 1 XP op de computer en wel op de C-partitie
en 1 x Vista op de F-partitie (kijkend vanuit XP)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan