Kan het ACCDE-, MDE of ADE-bestand niet maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

john64

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2011
Ik krijg de melding zoals in onderwerp staat.

Volgens de beschrijving:
Deze fout heeft meestal te maken met het compileren van een grote database naar een MDE-bestand. Vanwege de methode die wordt gebruikt voor het compileren van de database, wordt er een aanzienlijk aantal verwijzingen naar tabel-id's voor iedere tabel gemaakt. De Access-database-engine kan maximaal 2048 open tabel-id's per keer maken. Als de database een groot aantal objecten bevat (tabellen, macro's, formulieren, rapporten, enzovoort) en als MDE-bestand wordt geëxporteerd, kan deze limiet worden overschreden.

Er bestaat geen nauwkeurige methode voor het schatten van het aantal tabel-id's dat wordt gebruikt door de Access-database-engine tijdens het compileren van een database als een MDE. Elke VBA-module en elk formulier maakt echter gebruik van een tabel-id. Als een database dus 500 formulieren bevat en de eigenschap HasModule van elk formulier is ingesteld op Ja, worden er wel 1000 tabel-id's gebruikt.

Ik heb maar ongeveer 40 formulieren /subformulieren, en weet dus niet waarom een dergelijk probleem ontstaan is.

Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen ?

mvg
John

Zonder de db erbij wordt het lastig inschatten. Maar een mde of accde maken heeft meer beperkingen, dus compileer in ieder geval eerst de db om te kijken of daar fouten inzitten. Als je niet kunt compileren, werkt het zowiezo niet. En heb je een backend/frontend? Dat scheelt ook.

Voor het maken van de accde file heb ik in VB editor de database gecompileerd --> geen fouten
De database heeft een frontend en een backend

mvg
John

Geen idee wat er gebeurd is, waarom het nu wel werkt, maar het werkt weer
Ik zal deze draad als opgelost melden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan