"Kan het bestand [pad] niet vinden. Controleer... ...het daarna opnieuw." foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

jptned

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jun 2013
Goedenavond,

Ik heb hier een laptop staan van een kennis. De laptop geeft bij het openen van diverse .exe bestanden en bij elke cd'rom de volgende foutmelding:

Kan het bestand [PAD] niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw.

De foutmelding zorgt ervoor dat ik dus geen programma's kan installeren. Programma's uitvoeren werkt (voor zover ik kan vinden) overal wel goed. Meerdere virusscanners kunnen, ook in veilige modus, geen problemen vinden. CMD.exe bestaat wel gewoon en werkt perfect.

Ik hoop dat er mensen zijn die een oplossing hebben op dit probleem.

Met vriendelijke groeten,
Tim Nederveen

Probeer advanced system care eens.
En er zijn meer programma's die in aanmerking komen.
Dit programma neemt de hele pc onder de loep.
Register, snelkoppelingen, malware etc etc. Kijk maar naar plaatje.
Mijn pc is er altijd op vooruit gegaan als ik het periodiek gebruik.
advanced system care.jpg

Aan het rode gezicht recht boven is te zien dat hij vindt dat ik hem nog eens moet laten lopen.:o

Bedankt voor de tip, maar een volledige 'cleanup' heeft niets uitgehaald.

(iemand) Andere suggestie's?

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien dat ik niet goed gelezen heb.
De laptop geeft bij het openen van diverse .exe bestanden en bij elke cd'rom de volgende foutmelding:

Zijn het alleen bestanden van de cd rom?
In dat geval denk ik aan een kapotte cd rom drive.
Advanced system care deed het namelijk wel.

Als je betreffende bestanden op een usb stick zet, kun je ze van daar uit wel starten?
Zou je een paar van namen van die files die niet willen starten hier in dit forum kunnen zetten?
Misschien dat daar wat uit af te leiden valt.

Als dat alles niets oplevert, zou ik overwegen een goede volledige backup te maken met macrium, acronis, ghost of wat dan ook.
Daarna windows verwijderen en opnieuw installeren.:(

Als dat geen soelaas biedt, kun je de oude versie alsnog terug zetten.

Laatst bewerkt:
CD'rom verkennen kan wel gewoon, alleen de .exe uitvoeren (wat in autorun gebeurt) geeft de foutmelding.

De laptop is ondertussen teruggegaan naar de kennis. Hij gaat het doen met de software die er nu opstaat.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan