Kan het de warmte zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchKnight

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2003
De laatste paar dagen viel mijn computer (on)regelmatig uit. Ging ook zelf weer van start en gaf vervolgens de melding dat de computer van een ernstige fout was hersteld. Soms ging het een uur goed soms 10 minuten en soms nou ja volledig random. Heb op virus gescanned. Hij strande toen vaak op 'recycle.bin' maar uiteindelijk toch een volledige scan kunnen uitvoeren zonder een crash en de computer bleek virus vrij te zijn.

Vandaag (een beetje koeler) heb ik geen crash meer geahd. Hij draait nu +/- 3 uur. Heb de computer open gemaakt alle koelers werken en het ding is stofvrij.

Wie o wie...

Dutch

dan zal je de temperatuur in de gaten moeten houden met speedfan of everest of het bios,kijken of ie te warm word

Indien de temperatuur wel te hoog is zou ik de pc even stofvrij maken van binnen.

Geplaatst door DutchKnight
Vandaag (een beetje koeler) heb ik geen crash meer geahd.
Is heel goed mogelijk dat dat door de warmte komt. Bij een normale omgevingstemperatuur van 20 graden is de temperatuur van mijn CPU 38 graden. De afgelopen dagen bleek die exact met de omgevingstemperatuur mee te stijgen - toen het gisteren 32 graden was, lag die temperatuur op 50 graden. Momenteel is het hier 25 graden en is de CPU-temperatuur 43 graden.
Het is dus best mogelijk dat de temperatuur ongemerkt ruim 10 graden stijgt en dat daardoor je machine steeds opnieuw opstart.
Hou het, zoals Vanschagen al zegt, de komende tijd eens in de gaten - en dan bij verschillende omgevingstemperaturen.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door vanschagen
dan zal je de temperatuur in de gaten moeten houden met speedfan of everest of het bios,kijken of ie te warm word

In de bijlage een overzicht van de temperatuur (vandaag veel minder warm dan gisteren) de systeem kast is open.

Is dit goed, redelijk of slecht.

denken jullie dat ik de kast zou kunnen sluiten?

Dutch

Bijlagen

• temperatuur.gif
    temperatuur.gif
    16,4 KB · Weergaven: 40
Geplaatst door maikel9
Dit zijn hele mooie temperaturen :thumb:

Kast kan dicht :D

Het was de temperatuur niet maar een kabeltje dat kapot bleek te zijn (draadjes maakten soms wel en soms niet contact denken wij).

toch iedereen bedankt voor het mee denken!

Dutch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan