• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kan het makkelijker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwollenoord

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
Berichten
87
hallo Ik heb even een vraag over Excel.

Ik wil wekelijks wat cijfers rapporteren en in een overzicht zetten. Dat is opzich geen probleem maar het gaat om gegevens van 120 personen die allemaal x producten verkopen. In het overzicht per tabblad moeten de cijfers staan wat ze per week hebben verkocht t.o.v. een target.
Nu kan ik met formules werken die per persoon ervoor zorgen dat de aantallen verkopen op een tabblad komen te staan. Wekelijks kopieert hij dan de cijfers in het desbetreffende tabblad. Grafiek er bij en klaar.
Maar mijn probleem is dat ik dat voor ieder persoon moet doen en dus met 120 tabbladen zit.
kan dat niet makkelijker? kan het niet op 1 tabblad en dat ik een persoon selecteer en dat dan de verkopen/target en grafiek van die persoon erop kom te staan. PDF maken en de volgende selecteren. Hoe moet dit en kan dit.?

Ik hoop date het voorbeeld een beetje duidelijk is
Wie kan me helpen. Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx
 
het lijkt me wel te kunnen met VBA.

hier ben ik zelf niet zo bedreven in.

toch enige vragen om (zelf) een idee te krijgen van de oplossingsrichting.

1) hoe komen de gegevens in die 120 tabbladen (wie of wat vult de tabbladen)?

2) vullen de medewerkers deze zelf (iedere week)?

3) wordt iedere week nieuw bestand aangemaakt of wordt alles in 1 bestand bijgehouden.

4) is de lay out van de tabbladen / bestanden overal hetzelfde?
 
kan het makkelijke

ik ben ook niet zo bedreven in VBA maar misschien dat jullie mij kunnen helpen.
dan de antwoorden op je vragen :
1.iedere week krijg ik de verkoop cijfers van 120 personen in een totaal lijst. Deze kopieer ik naar een tabblad om een verwijzing te voorkomen. Ik kom aan 120 tabbladen omdat ik voor iedere verkoper in een oogopslag wil weten wat zijn wekelijkse scores zijn t.o.v. het vooraf gestelde target.
2. Als ik de weekcijfers krijg dan moeten de tabbladen van de verkopers allemaal automatisch worden ingevuld. dat is gewoon formules plaatsen. Ze hoeven dus zelf helemaal niets te doen.
3.Ik voer iedere week de totaallijst in in Excel . ook op een tabblad.Ik krijg dus eerst 10 tabbladen ( week 1 tot week 10) en daarnaast de induviduele personen. Dus ja er wordt iedere week een nieuwe lijst ingevoerd.
4. layout is het zelfde als het gaat om de verkoopcijfers per persoon. Enige wat afwijkt is het target wat verschillend kan zijn per persoon.

Ik hoop dat je er wat mee kan.
 
Code:
.iedere week krijg ik de verkoop cijfers van 120 personen in een totaal lijst.

1) is dit handmatige invoer of komt deze uit een of ander pakket en wordt dit geexporteerd naar excel.

het aanmaken aparte tabbalden van de medewerkers is via VBA (door andere forumleden) te maken.

de target gegevens kunnen via een eenmalige lijst (volgens mij) ook wel op de tabbladen geplaatst worden (via VBA).

2) is het de bedoeling (volgtijdelijk) de prestaties te volgen => per medewerker / per week?

het is eerst goed om de gewenste gegevens en mogelijkheden goed in beeld te brengen, voordat je gegevens gaat programmeren.
 
1. De verkoopcijfers die wekelijks worden aangeleverd komen ook uit excel.
2. ja het is inderdaad de bedoeling om de medewerkers per week te volgen hoe ze het doen t.o.v. target.

Ik hoor graag weer hoe VBA eventueel werkt
'
 
In je voorbeeld kun je de volgende formule toepassen:
Code:
=SOMPRODUCT((A4=A25)*(A7:A16=B22)*(B7:C16))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan