Kan het station van de cd rom niet meer vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jennyparfum

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2006
Ik kan nergens meer het station van mijn cdrom vinden. Ik heb de computer open gemaakt en gekeken of er kabeltjes los zitten, ik vraag mij trouwens af of die grote platte grijze kabel er aan vast moet. Als ik deze kabel vastmaak en de computer opnieuw opstart krijg ik een error.
Ik heb mijn computer geformateerd voordat het probleem zich voordeed en vraag me af of dat ermee te maken heeft. Ik heb er ook een gebrande cd mee willen draaien waarna dit probleem zich voordeed, mischien dat een van deze twee dingen de oorzaak is?
De cd rom draait trouwens nog wel dus ik denk niet dat hij stuk is.
Ik heb ook op de explore gekeken van het startmenu maar zie het station er niet tussen staan.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen in een simpele taal want ben niet erg thuis in computers.
Jenny

De grijse kabel is je datakabel die heb je echt wel nodig. Maar wat voor error krijg je als je de grijse kabel aansluit?

Dat weet ik niet meer, het vreemde is dat nu ik deze kabel aangesloten heb terwijl de computer aanstond ik deze melding niet meer krijg. Ik weet nog dat ik zo'n tekening te zien kreeg met zeg maar een plattegrond met allemaal vakken, met als ik mij goed herinner een pijl die naar beneden wees, dus ik denk zoiets als dat er geen verbinding tussen de componenten was of zo. Het zal allemaal wel dom overkomen maar ik vertel maar even wat ik nog wel weet.
Ik heb deze melding dus niet weer gekregen maar het station is er nog steeds niet.
Jenny

Als je de pc opstart zie je dat de pc de ide poorten scanned. Je ziet dan waarschijnlijk je harde schijf en cdrom..... Klopt dat? Dus nog in het zwarte opstart scherm voordat je het windows logo ziet.

BTW je bent toch niet de kabels aan het aansluiten terwijl de pc aan staat of aan het opstarten is??

Laatst bewerkt:
Ik kon gisteren jammergenoeg niet op de site komen maar kan je vertellen dat het probleem gelukkig opgelost is. Ik ben bij het opstarten van de pc naar het configuratieprogramma gegaan via F1 ik weet eigenlijk niet of ik wel wat veranderd heb maar er werd een melding gemaakt dat er iets gewijzigd was en of ik dit wou opslaan. Ik heb dat gedaan en .....daar was het station weer!!!
Heel erg bedankt voor de moeite.

Jenny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan