Beste Leden,
Dit is pas mijn 2de post, en toch probeer ik meteen het onderste uit de kan te halen. Mijn excuus daarvoor.
Ik heb vanuit een distributeur een CSV bestand ontvangen. De manier waarop dit echter momenteel wordt aangeleverd, kan ik er niet direct iets mee.
Om die reden een kleine opsomming van de punten die moeten gebeuren, echter elkaar:
Fiels delimiter: ,
Text delimiter: "
CSV-bestand wordt als volgt aangeleverd:
1ste regel zijn de "omschrijvingen"
2de regel zijn de "gegevens" conform omschrijvingen
3de -10.000ste regel eveneens enkel "gegevens" conform omschrijvingen
Punten die gewijzigd moeten worden:
1. In de 1ste regel moeten alle "Omschrijvingen" worden verandert. Als voorbeeld:
- NedisPartnr -> product_id
- Headertext -> product_name
etc.
2. Daarnaast moeten er erg veel "omschrijvingen + bijhorende gegevens" worden verwijdert.
3. een 3-tal cellen moeten worden samengevoegd naar 1 celn
4. De verschillende cellen die nog "over zijn" moeten op de juiste "volgorde komen"
Hoe ik het zelf in gedachten had:
1. csv bestand wordt omgezet naar excelsheet, of "tab-seperated".
2. Kolommen worden verwijdert (bv: Kolom 1,2,3,6,7,8,9,10.15,30)
3. eerste regel worden de woorden vervangen
4. kolommen worden "gerangschikt"
5. Kolom 7,8,9 worden samengevoegd en gegevens worden vervolgens "gescheiden" door een "/"
6. Bestand wordt terug omgezet naar een CSV-bestand met de juiste field- en text delimiters.
Nou, hoe onwerkelijk / onmogelijk is het? :-D
Ik hoor graag van jullie.
Alvast bedankt voor jullie input!
Dit is pas mijn 2de post, en toch probeer ik meteen het onderste uit de kan te halen. Mijn excuus daarvoor.
Ik heb vanuit een distributeur een CSV bestand ontvangen. De manier waarop dit echter momenteel wordt aangeleverd, kan ik er niet direct iets mee.
Om die reden een kleine opsomming van de punten die moeten gebeuren, echter elkaar:
Fiels delimiter: ,
Text delimiter: "
CSV-bestand wordt als volgt aangeleverd:
Code:
Supplier,"Locale","NedisPartnr","NedisArtlId","VendorPartNr","Brand","EAN","IntrastatCode","UNSPSC","HeaderText","InternetText","GeneralText","Picture","CategoryLevel1_id","CategoryLevel1_text","CategoryLevel2_id","CategoryLevel2_text","CategoryLevel3_id","CategoryLevel3_text","IntroductionDate","SerialnumberKeeping","PricingFrom","PricingTo","Currency","PriceLevel1","PriceLevel2","PriceLevel3","PriceLevel4","MoqLevel1","MoqLevel2","MoqLevel3","MoqLevel4","InStockLocal","InStockCentral","NextExpectedStockDateLocal","NextExpectedStockDateCentral","GoingPrice"
Code:
"Nedis_NL,""nl_NL"",""0.33/50SMDHT"",""25367"","""",""Various"","""","""","""",""SMD ELCO 0.33UF 50V 105* OOP"",""Aluminium elco`s in SMD (105s) uitvoering."",""Aluminium electrolytic capacitor<br /><br />SMD 105°<br /><br /><br /><br />Type: SV<br /><br />Cap. 0.33 uF<br /><br />Voltage 50 V<br /><br />Ripple 3 mA<br /><br />Case: 4 x 5.4 mm<br /><br /><br /><br />Tolerance: ± 20 %<br /><br />Temp.range: -40 to +105°C"",""http://pictures.content4us.com/140px/1_50SMD.JPG"",""1001223"",""Gereedschap & Onderdelen"",""1002024"",""Componenten"",""1002069"",""Condensatoren"",""2000-01-01"",""N"",""2009-11-15"",""2011-03-06"",""EUR"",""0.20"",""0.14"",""0.10"",""0.0708"",""8"",""100"",""225"",""450"",""82"",""82"","""","""",""1.05"""
1ste regel zijn de "omschrijvingen"
2de regel zijn de "gegevens" conform omschrijvingen
3de -10.000ste regel eveneens enkel "gegevens" conform omschrijvingen
Punten die gewijzigd moeten worden:
1. In de 1ste regel moeten alle "Omschrijvingen" worden verandert. Als voorbeeld:
- NedisPartnr -> product_id
- Headertext -> product_name
etc.
2. Daarnaast moeten er erg veel "omschrijvingen + bijhorende gegevens" worden verwijdert.
3. een 3-tal cellen moeten worden samengevoegd naar 1 celn
4. De verschillende cellen die nog "over zijn" moeten op de juiste "volgorde komen"
Hoe ik het zelf in gedachten had:
1. csv bestand wordt omgezet naar excelsheet, of "tab-seperated".
2. Kolommen worden verwijdert (bv: Kolom 1,2,3,6,7,8,9,10.15,30)
3. eerste regel worden de woorden vervangen
4. kolommen worden "gerangschikt"
5. Kolom 7,8,9 worden samengevoegd en gegevens worden vervolgens "gescheiden" door een "/"
6. Bestand wordt terug omgezet naar een CSV-bestand met de juiste field- en text delimiters.
Nou, hoe onwerkelijk / onmogelijk is het? :-D
Ik hoor graag van jullie.
Alvast bedankt voor jullie input!