Kan hier een "core 2 duo" prossecor in?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dogterom

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2008
Hoi,
Heb een tijdje geleden tweedehands een Dell optiplex 320 gekocht met een
Intel pentium D 3.4 ghz. nou vraag ik me af of daar een core 2 duo in past.

Specs. pc:

Moederbord:
CPU Type DualCore Intel Pentium D, 3400 MHz
Moederbordnaam Dell OptiPlex 320
Moederbord Chipset Onbekend
Systeemgeheugen 2048 MB
BIOS Type Phoenix (09/21/06)
Communicatiepoort Communications Port (COM1)
Communicatiepoort ECP Printer Port (LPT1)

meer info is mogelijk.

Zal niet werken volgens de gegevens van Dell:

Intel® Pentium® D 800MHz FSB Socket T with Dual Core technology XD, EM64T, 2x2MB L2 cache, and EIST (900 series)
Intel® Pentium® D 800MHz FSB Socket T with Dual Core technology XD, EM64T, 2x1MB L2 cache (800 series)
Intel® Pentium® 4 800MHz FSB Socket T with HT, XD, EM64T, and 2MB L2 cache (600 series)
Intel® Pentium® 4 800MHz FSB Socket T with HT, XD, EM64T, and 1MB L2 cache (500 series)
Intel® Celeron® D 533 MHz FSB Socket T with XD and EM64T (300 series)

wat een vondst! :)

Ik zat eigenlijk al te denk aan een nieuw moederbord maar dit weerhoud me toch.
Is de 2.6 duo sneller dan pentium D 3.4Ghz? Of is het maar een klein verschil en kan ik dus toch beter voor een nieuw moederbord gaan?

Verder werkt je link niet, wss gewoon een link naar de processor in de Conrad shop?

Dan ga ik die processor maar bestellen, op Conrad staat nu 3,2? Is het dan geen andere?
Verder doe ik nog even wat onderzoek naar bioflashen? Lijken wel wat risico's aan te zitten en er zijn veel manieren om het te doen.
Weet jij misschien een veilige manier, of zoiezo de nieuwe bio versie te vinden? Op AMD.com kan ik het niet zo 123 vinden.
Alvast bedankt!

Kan iemand me daar hier mee helpen of moet
ik daarvoor een appart topic openen?

Bios is succesvol geflasht!! Wat een opluchting :) Bedankt voor jullie hulp!

Nu nog even kijken welke processor er nou in gaat zou die op Conrad (stukje sneller) niet ook gewoon passen?
Het serienummer is immers gelijk?

Naja, dat is een Pentium Dual Core en die andere een Core 2 Duo. Dat is het verschil dus. Die Pentium Dual Cores zijn van een nieuwere generatie, dus die passen mogelijk niet op dat moederbord.

Is het dan een gokje of gaat het echt niet werken? De maat is geloof ik wel het zelfde en de L2 cache is 2 mb minder?
De bus snelheid is wel het zelfde.
Is de 2,6 trouwens wel over te klokken?

Je kan een Dell toch niet overclocken? Als die optie er is kan het wel. Die Pentium Dual Core lijkt me een grote gok, het socket is hetzelfde en de bussnelheid ook. Mogelijk kan je als het niet werkt je beroepen op wet koop op afstand. Maar dit weet ik niet zeker.

Ik ga conrad wel even een mailtje sturen wellicht stemmen ze toe!

Bedankt voor alle info zover.
Overclocken kan toch wel met bepaalde programma's? (dat heb ik een keer op youtube gezien geloof ik)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan