Kan hier (HD) TV op na verdeelpunt meterkast?

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Oude situatie :
vanuit meterkast naar WCD in de kamer en daar vandaan doorgelinkt o.a. naar boven.

Nieuwe sitiuatie
oude WCD wel in gebruik maar ALLEEN als door link naar boven
nieuwe 2e WCD aan de andere kant van de kamer waarop TV/Radio aangesloten zit.

Bijgaand een paar foto's van situatie in de meterkast. Zie daar 2 kastjes (1x Siemens) en een soort verdeelstekker.
Ik weet helaas niet wat waarvoor dient.

Wel lees ik van dat als je digitale TV wilt aansluiten bijv bij de nieuwe WCD in de kamer ervoor geen splitsing mag zijn.

Ik vrees dat dit wel het geval is.

Is digitale TV dan helemaal niet mogelijk ?

Of hoe zou ik zonder al teveel kabels aan te leggen dit wel voor elkaar kunnen krijgen?

Aanvullende vraag ?

als je HD TV neemt sluit je antenne signaal aan op de DVD recorder en die wordt met coax weer verbonden met de TV (zo zit het nu ook).

Is dit juist ?

En wat is dan de functie van de HDMI kabel die van de mediabox naar de TV gaat ?

Alvast dank voor het duidelijker maken van deze brei.

Bijlagen

• IMG_9074.JPG
    IMG_9074.JPG
    46,4 KB · Weergaven: 46
  • IMG_9076.JPG
    IMG_9076.JPG
    47,7 KB · Weergaven: 71
  • IMG_9077.JPG
    IMG_9077.JPG
    42 KB · Weergaven: 38
Beste,

Als ik zo bekijk heb je er wel een rommeltje van gemaakt in je kast. verdeler op verdeler. Zal je signaal geen goed doen. Omdat in iedereverdeler een weerstand zit die het signaal onderdrukken. Dus slechter maken.

Wat je kan doen is naar een tv speciaal zaak gaan en daar een versterker kopen voor televsie signaal met meerdere uitgangen liefst sterkte instelbaar en daar dus je tv kabel van buiten inplugt. Vanuit dit kastje kan je naar hartelust meerdere tv's aansluiten en ja dan kan je ook hdtv aansluiten en zal het gewoon werken.

Als je dan toch in die zaak bent kan je daar ook beter je advies inwinnen want wij kennen de complete situatie niet en een persoonlijke benadering in deze is toch beter voor de visualisatie.

Hdmi is een kabel zoals een scart kabel maar Hdmi zorgt voor nog beter beeld op 1080 pixels mits dit de tv aankan !! Als je hdtv aansluit is dit eigenlijk wel een must vraag naar voorbeelden in de tv speciaal zaak.

Ik wens je succes toe hoop dat je iets had aan mijn reply ! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan