Oude situatie :
vanuit meterkast naar WCD in de kamer en daar vandaan doorgelinkt o.a. naar boven.
Nieuwe sitiuatie
oude WCD wel in gebruik maar ALLEEN als door link naar boven
nieuwe 2e WCD aan de andere kant van de kamer waarop TV/Radio aangesloten zit.
Bijgaand een paar foto's van situatie in de meterkast. Zie daar 2 kastjes (1x Siemens) en een soort verdeelstekker.
Ik weet helaas niet wat waarvoor dient.
Wel lees ik van dat als je digitale TV wilt aansluiten bijv bij de nieuwe WCD in de kamer ervoor geen splitsing mag zijn.
Ik vrees dat dit wel het geval is.
Is digitale TV dan helemaal niet mogelijk ?
Of hoe zou ik zonder al teveel kabels aan te leggen dit wel voor elkaar kunnen krijgen?
Aanvullende vraag ?
als je HD TV neemt sluit je antenne signaal aan op de DVD recorder en die wordt met coax weer verbonden met de TV (zo zit het nu ook).
Is dit juist ?
En wat is dan de functie van de HDMI kabel die van de mediabox naar de TV gaat ?
Alvast dank voor het duidelijker maken van deze brei.
vanuit meterkast naar WCD in de kamer en daar vandaan doorgelinkt o.a. naar boven.
Nieuwe sitiuatie
oude WCD wel in gebruik maar ALLEEN als door link naar boven
nieuwe 2e WCD aan de andere kant van de kamer waarop TV/Radio aangesloten zit.
Bijgaand een paar foto's van situatie in de meterkast. Zie daar 2 kastjes (1x Siemens) en een soort verdeelstekker.
Ik weet helaas niet wat waarvoor dient.
Wel lees ik van dat als je digitale TV wilt aansluiten bijv bij de nieuwe WCD in de kamer ervoor geen splitsing mag zijn.
Ik vrees dat dit wel het geval is.
Is digitale TV dan helemaal niet mogelijk ?
Of hoe zou ik zonder al teveel kabels aan te leggen dit wel voor elkaar kunnen krijgen?
Aanvullende vraag ?
als je HD TV neemt sluit je antenne signaal aan op de DVD recorder en die wordt met coax weer verbonden met de TV (zo zit het nu ook).
Is dit juist ?
En wat is dan de functie van de HDMI kabel die van de mediabox naar de TV gaat ?
Alvast dank voor het duidelijker maken van deze brei.