Kan iemand helpen met een kleine omrekening?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erazor

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2007
Beste mensen,

Ik heb een oude PII computer, en een computer met een Intel Celeron 500MHz. Ik had het ideetje om sinds daarvan de Hard disk kapot is even de andere computer een boost te geven met een nieuw moederbord en processor. Vraag is, wie weet toevallig wat een Intel Celeron 500MHz is omgerekend in Pentium-nummertjes? 'T is immers wel de bedoeling dat ie dr beter op word. Het gaat om een IBM Thinkpad 2628 A20m en een Packard Bell Pentium II. Anders ook nog nuttige tips voor de samenvoeging? Bedankt!

Greetz,

Erazor

Gewoon de harddisk even omhangen niet ietsje eenvoudiger??

Een "boost" kun je wel vergeten, welke processor er in die "Pll" zit vertel je er niet bij.

Een Pll op 350 is door zijn grotere cache en hogere FSB, 100mHz en 512kb cache, misschien wel sneller dan een Celeron Pll, die draait op 66mHz met een 2e levelcache van 128kb.

Maar het zijn echt allemaal peanuts, leuk op papier maar in de praktijk merk je er niet zoveel van, alleen het geheugen sneller laten draaien, indien mogelijk op 133 met die Pll zul je iets merken.

Misschien makkelijker, maar ik wil geen laptop maar desktop, een iets snellere desktop. Weet je wel het antwoord op mijn vraag?

:o :o

Je kunt toch de harddisk van de ene desktop in de andere desktop plaatsen!!

Wat bedoel je nu met laptop?????

Een "boost" kun je wel vergeten, welke processor er in die "Pll" zit vertel je er niet bij.

Een Pll op 350 is door zijn grotere cache en hogere FSB, 100mHz en 512kb cache, misschien wel sneller dan een Celeron Pll, die draait op 66mHz met een 2e levelcache van 128kb.

Maar het zijn echt allemaal peanuts, leuk op papier maar in de praktijk merk je er niet zoveel van, alleen het geheugen sneller laten draaien, indien mogelijk op 133 met die Pll zul je iets merken.

Als ik het goed begrijpis die Celeron niet veel sneller dan de Pentium II die er al in zat?

Nieuwe ontdekking!

Ah mensen, kijk nou waar ik achter ben gekomen! De laptop is in 2 versies geleverd, de Celeron Versie en een PIII versie. 700MHz om precies te zijn. En krijg nou, ik kijk toch nog wanhopig in de bios en ja hoor. Het is de PIII versie. : D

Tuurlijk, mag je wel antwoord geven op de gestelde vragen, zoals welke Pll?, en ik heb er nog eentje, welke sockets of slots zijn er gebruikt? indien een Plll of Plll celeron op 700mHz zal het wel een socket 370 zijn, wel zo handig in een laptop, een slot1 steekt zo uit.

Bios Version:
1.05a (IWET50WW)
CPU Type: Pentium (R) III - Intel (R) Speedstep Technology
CPU Speed: 700MHz
Installed Memory: 256 MB

Edit1:

Ik ben nu aan t uitzoeken wat de desktop precies is. Over de slots weet ik niet veel te vertellen, behalve dat het een erg grote kast is, zelfs voor deze tijd. Een paar minuutjes en dan weet ik het.

Edit2:

Tuurlijk, mag je wel antwoord geven op de gestelde vragen, zoals welke Pll?, en ik heb er nog eentje, welke sockets of slots zijn er gebruikt? indien een Plll of Plll celeron op 700mHz zal het wel een socket 370 zijn, wel zo handig in een laptop, een slot1 steekt zo uit.

350MHz, die PII, ben nu verder aan het kijken. Ik heb ooit eens een password op de setup gezet waardoor ik bij het opstarten niet in mn settings kan komen. Ben aan t zoeken.

Laatst bewerkt door een moderator:

Was niet echt een antwoord op de vragen, welke Pll in de PC en welke sockets of slot in de laptop?.:confused:

Slot 1.
images

Socket 370.
images

Au, dat wordt een beetje lastig. Kan je zeker niet weten zonder ze open te maken? Zou het echt totaal niet weten, heb wel ff een stoffige doos tevorschijn gehaald en die onthulde dit: PII 350MHz
Intel 440BX AGPset
PCI Bus Technologie

Laatst bewerkt door een moderator:
Een stoffige doos? niet aankomen, nat o.k., maar stoffig?:)

Openslopen geeft de meeste informatie, en hoe wil je anders die CPU's wisselen?

PS, overigens kun je geen moederborden uit een laptop in een ATX PC proppen.

Laatst bewerkt:
Een stoffige doos? niet aankomen, nat o.k., maar stoffig?:)

Openslopen geeft de meeste informatie, en hoe wil je anders die CPU's wisselen?

Inderdaad, dat zal ik na het eten welens bekijken. Ze gebruiken wel allebei dezelfde chipset, is dat een aanwijzing?

We gaan het maar proberen!

We gaan het maar proberen! Er is een degelijke kans dat de processor wel overgezet kan worden dus ik laat het nog wel weten of het iets is geworden. Bedankt voor de tip over het moederbord, we kwamen zelf eigenlijk ook op dezelfde conclusie uit. Ik post vanavond nog of anders binnenkort of de kleine chirurgische operatie is geslaagd!

Okee, een kleine operatie vertelde mij dus dat de processor te klein is. Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan