Kan iemand me raad geven??

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeebkes

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2003
Goedemorgen iedereen,

Mijn vrouw is in het bezit van een amd athlon 1.2GHz met 256 ram pc 2100 met windows xp erop
Nu de laatste 4 dagen duurde dit al een beetje langer vooralleer dat die was opgestart en gaf die in het begin die bekende biep niet die de pc altijd geeft als die opstart, na enkele keren de stroom afzetten en opnieuw proberen deed die het dan wel weer maar als je dierf van de pc volledig af te sluiten en dan na een 5 minuten weer wou opstarten zat je weer met hetzelfde probleem. Nu had ik gisteren de pc eens uitgeblazen zodat die stofvrij was en had ik ook de voeding goed uitgeblazen, we plaatsen de pc terug en sluiten die terug aan en vanaf toen deed die niks meer, het enige wat die nog doet is dat de koeler van de processor draait en de voeding

Hetgeen wat ik al heb geprobeerd

* andere monitor aan gehangen
* andere videokaart gestoken
* voeding veranderd
* ramgeheugen veranderd

Ik had ook al gedacht dat het moederbord eventueel kapot zou kunnen zijn maar kan het dan zijn dat de koeler van de videokaart en die van de processor nog blijft draaien??
Kan iemand me helpen want ik weet het niet meer

Groetjes
Jeebkes

Alle kabeltjes goed nagelopen?
AGP en PCI sloten voorzichtig uitgeblazen, voordat je de kaarten terug plaatste?
RAM sloten voorzichtig uitgeblazen?

Ja, hij kan nu stuk zijn door statische elektriciteit.
Ventillatoren draaien soms al, als de voeding is ingeschakeld.

Gaat je harddisk nog draaien?

Branden er nog lampjes op je kast?

Haal alle kaarten eens van je bord af, en steek alleen de videokaart erin.
Haal alle kabels los van de harddisk en cd-roms, (beide kanten van de kabel) en steek ze weer terug waar ze horen.

Start de pc nu op?
Kun je in de bios komen?

Uiterste redmiddel: haal de backup-batterij los (of steek de jumper even om) dan wordt je bios gereset.

Allereerst bedankt om zo snel te reageren

Aan Crash;

Ik heb alle kabels nog eens nagegaan om zeker te zijn dat er geen enkele los zit, dit was nie het geval, maar ik heb ze nogmaals eens losgekoppeld en eens zuiver geblazen, de andere sloten heb ik ook nog eens zuiver geblazen voor zeker te zijn, niets geholpen

Aan Paul-RT;

Ik heb het moederbord eens gereset en zoals ik tegen Crash ook al zei, de kabels los gemaakt, uitgeblazen en terug gestoken
Pc geraakt niet in het bios, hd draait niet en het enige lampje wat er brand is het knopje van aan/uit

Alvast bedankt voor jullie vlugge reacties, ik ga nog een beetje verder zoeken

Groetjes

Koppel alle harddisken en cd-rom stations los, en ook de floppy.
Alle kaarten eruit, op je videokaart na.
Heb je nog een onboard videokaart? gebruik die dan, en haal je videokaart eruit.

Je hebt dan een kaal moederbord.
Haal voorzichtig je processor los, en maak deze weer vast.
Probeer of de pc nu wil starten.

Kan zijn, dat je nu wel in de bios komt, en moet aangeven dat er geen harddiskken meer zijn.

Lukt dat ook niet, dan is de kans groot op een overleden moederbord.

Lukt het wel, maak dan alles 1 voor 1 weer vast, en start telkens even op.
Zo kun je het defecte onderdeel eruit filteren.
Het zou nog je harddisk kunnen zijn.....

Heb je een multimeter?
Controleer dan de volgende spanningen van je voeding:
Zwart massa
Geel 12 volt / rood 5 volt (of andersom, ben even abuis....:))

Ik heb zonet je raad opgevolgd en ben niet in het bios geraakt, dus kan ik gaan uitzoeken voor een ander moederbord gaan te zoeken.
De voeding heb ik ook doorgemeten en die doet het nog, ik krijg op geel 12 volt en op rood 5

In elk geval ik kan jullie beiden niet hard genoeg bedanken om me verder te helpen, ik was echt ten einde raad

Groetjes
Jeebkes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan