• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan iemand mij hierbij helpen aub? Rooster met Formulier

Gtw19

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2020
Beste allen,

Ik (met behulp van een collega op het werk )heb een bestandje samen gestoken maar ik zie het bos niet meer door de bomen.
Is er hier iemand die het even wil bekijken en eventuele correctie aan aanbrengen?
Het is dus de bedoeling dat in een formulier de gegevens worden ingevoerd en worden weggeschreven naar de sheet "Rooster" en naar de listbox. in de listbox zou er normaal gezien ook correcties moeten kunnen gebeuren. Er wordt ook een log aangemaakt van de gebeurde aanpassingen die zijn gebeurt ( waarom geen idee maar de witte boord wil dit hebben. Alsof je daar niks kan in aanpassen of verwijderen. tenzij dit mogelijk is natuurlijk en jullie daar wel kennis van hebben.) Ook is er een routine opgenomen die wegschrijft naar Outlook Agenda. Alle gegevens staan in de routine.

Kunnen jullie aub hier even naar zien en er de fouten uithalen? Alvast een ferme dikke enorme grandioze bedankt.

Mvg,
Gtw

Bijlagen

Het is een ingewikkeld bestand. Ik hoop voor je dat er iemand is die hier uitkomt.
Om her formulier te kunnen openen heb ik wel een module moeten maken met de volgende code:
Code:
Sub openfrm_Click()
frmRooster.Show
End Sub

De additem methode van een listbox is beperkt tot 10 kolommen, dus daar gaat het al mis. Als je de minder belangrijke kolommen niet opneemt in de listbox kom je al een stuk verder.

AddItem is de slechtste en traagste methode om een ListBox in te lezen.
Of maak een tabel van je Rooster data en gebruik de List methode om je ListBox in te lezen.
Daar heb je dan 3 regels code voor nodig.

Ok ..
@CorVerm - Ik dacht die er bij was opgenomen? nu ja ik bekijk het en pas deze alvast al aan. Thx voor de info.
@AHulpje - Dat heb ik nergens teruggevonden dat deze gelimiteerd is tot 10. Dan gaan er enkele op de pot zie. ook bedankt voor de Tip.
@Warme bakkertje - Nu ben je chinees aan het praten tegen me :). Dat wordt dus zoekwerk. Tenzij natuurlijk ..... een handje helpen bij de aanzet...🙈. In ieder geval ook al bedankt voor de info

Toch al aan iedereen bedankt voor het meedenken en helpen.

Ik heb een beginnetje voor je gemaakt, en alle regels waar bij het compileren foutmeldingen op kwamen even uitgecomment.

Bijlagen

Goedenavond,
@AHulpje , vooreerst dank voor je voorbeeldje. lijkt inderdaad nogal wat groen in te zitten. Zal morgen weer een productieve dag zijn op het werk 😂😂😂 (witte boord zal tevreden zijn hahahaha). Ik bekijk het morgen en houd jullie op de hoogte.

Voor nu, ... Nog een fijne avond en een gezonde nachtrust.

Mvg,
Gtw

Terug
Bovenaan Onderaan