• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan iemand mij op weg helpen met zoeken in datumbereik?

Status
Niet open voor verdere reacties.

foske vermeulen

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Ik ben op zoek naar een formule om data op te halen uit een tabel met start en einddatum. VB:
In de tabel staat een kolom met start en einddatum en derde kolom met een waarde.
Deze waarde wil ik retourneren volgens de datum die ik op blad2 ingeef.
Volgende formule "=ALS(EN(A2>Blad1!$A3;A2<Blad1!$B3);Blad1!C3;"Geen data") heb ik reeds maar ik moet in het bereik van de tabel kunnen zoeken. Als iemand mij hiermee op weg kan helpen, Welkom.
Alvast bedankt

Jos

Bijlagen

Zo iets?
Code:
=SOMPRODUCT((Blad1!A$3:A$6<=A2)*(Blad1!B$3:B$6>=A2)*(Blad1!C$3:C$6))

En doorvoeren naar onderen.

je kunt hier een vert.zoeken functie of de nieuwe x.zoeken functie voor gebruiken

=VERT.ZOEKEN(A2;Blad1!$A$3:$C$6;3;WAAR)

of

=X.ZOEKEN(A2;Blad1!$A$3:$A$6;Blad1!$C$3:$C$6;"Geen data";-1)

Hiermee is je zoekkolom A en C je resultaatkolom. En door de toevoeging "WAAR" in vert.zoeken en -1 in X.zoeken zal excel voor alle waarden di tussen 1 jan en 1 mei liggen de waarde 2 geven en voor alle datums tussen 1 mei en 1 juli 2,50

zie ook bijlage.
mijn voorkeur gaat uit naar x.zoeken omdat je van het kolom tellen van vert.zoeken af bent en je ook meteen een standaard waarde kan opgeven als een waarde niet gevonden is.

Bijlagen

Hartelijk dank,
Met "somproduct" werkt het al prima, ga de andere ook testen en kiezen welke ik ga gebruiken.
Mijn dank is toch al 1,71m groot. geweldig forum en vooral de leden ook natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan