Kan ik 2 hardeschrijfen tegelijk voor 1 windows gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid geworden
4 dec 2011
Hoi,

Ik heb hier 2 hardeschrijfen van 160gb en 2 sata data kabels en vroeg me af of ik deze 2 hardeschrijfen tegelijk kon gebruiken op 1 besturingssysteem. Zeg ma als ik de computer opstart en dan op deze computer klick en dan op het scherm 2 harde schrijfen van 160 gb zie kan dat? Het zou nog beter zijn als ik deze 2 hardeschrijf tot 1 hardeschrijf van 320gb kon maken.

Alvast bedankt

Welkom op Helpmij.nl.:)

Als je van twee schijven 1 schijf van ongeveer 300GB wil maken, zul je RAID-0 (Stripe) moeten gebruiken.
Als je gewoon twee schijven van ongeveer 150GB in Windows wilt zien, zul je beide van 1 partitie moeten voorzien.

Dankje maar hoe doe ik dat? Heb je ergens een filmje of een tekst waar ik het stap voor stap kan bekijken? Alvast bedankt.

Ik gebruik nu eentje die andere heb ik in de kast omdat ik niet weet hoe ik ze allebei tegelijk kan gebruiken maar dankje voor je reactie ik ga het ff lezen. Ik laat horen hoe en wat.

De nadelen van RAID-0 striping zijn:
Je gegevens zijn niet bepaald veilig: gaat er een schijf stuk ben je alle gegevens kwijt.

De nadelen van RAID-0 striping zijn:
Je gegevens zijn niet bepaald veilig: gaat er een schijf stuk ben je alle gegevens kwijt.

precies hetzelfde als je dus 1 harddisk hebt.
je geeft wel steeds commentaar op raid maar geeft geen antwoord op vraag van TS

@ de achterhoeker.
Hang die 2e schijf gewoon in je nu bestaande configuratie en doe dan wat crash zegt.
windows zal je schijf dan zien en er een drive letter aangeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan