Kan ik de 9800GT in mn pc zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daffyeend

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2010
Hallo,

Ik wil een andere videokaart, want ik heb mijn broek vol van de ATI Radeon 3870HD kaart die ik nu heb.

Ik zat te denken aan een kaart van de prijs klassen 100-150 euro. en kwam daarbij op de 9800 GT. Ik neem aan dat deze beter is als mijn kaart die ik op dit moment heb?

Mijn Specs:

Windows 7 64-bit
AMD Phenom 9550 Quad-core processor
ATI Radeon 3870HD >> Gforce 9800 GT.
Ram: 4GB

Is het dus mogelijk om die 9800 GT in mijn computer te zetten? of adviseren jullie een andere kaart van de prijs klasse: 100-150 Euro.

Alvast bedankt!

Groetjes Daffy

Laatst bewerkt:
in die prijsklasse kun je bv beter de HD5770 pakken, die is ongeveer gelijk aan de GTX260alleen dan zuiniger. Kost ongeveer 130,-

En de GTX260 > 9800GT. Volgens mij zit een GTX260 ook rond de 130,-

Mits je natuurlijk een PCI-e slot hebt en je voeding het trekt.

Edit: herstel... de GTXjes zijn aardig in prijs gestegen en amper op voorraad.
http://www.alternate.nl/html/summaryListing.html?searchCriteria=gtx260&cat1=009&cat2=464&cat3=000

Ik wil geen ATI meer, Ik had op internet ook nog een GTS 250 gevonden, is deze beter of slechter als de 9800 GT?

je kunt de "oude" ati's niet meet vergelijken met de 5000 serie maar ok :)

De GTS is een "rebrand" van een 9800GTX+ dus iets sneller als de 9800GT.
In de Prijs klasse tot 150,- is de GTS250 het snelste.
Of je moet bv een GTX260 ergens vinden, die waren ooit goed verkrijgbaar voor 130,-

Laatst bewerkt:
je kunt de "oude" ati's niet meet vergelijken met de 5000 serie maar ok :)

De GTS is een "rebrand" van een 9800GTX+ dus iets sneller als de 9800GT.
In de Prijs klasse tot 150,- is de GTS250 het snelste.
Of je moet bv een GTX260 ergens vinden, die waren ook goed verkrijgbaar voor 130,-

Het snelste? dus het beste voor gamen?

Hoi,
Luister na maar naar het eerste andvies van mukkel
neem een hd5770. Voor jou prijsklasse echt de beste prijs/kwaliteit verhouding

Jep qua bang4buck prestatie is ATI op dit moment heer en meester (naja meestal). Daarnaast is dit ook nog eens de snelste kaart die je voor jouw budget kan kopen dus wat dat betreft zou ik gewoon voor de HD5770 gaan. Deze heeft:

• *eyefinity (mogelijkheid tot 3 schermen)
    *40 nm chip (kleiner dan de 55 nm op de GTX260 en 65nm op de 9800) en dus zuiniger
    *DirectX 11 (de GTX260 en 9800 hebben slechts DX10)

hmm, Ik heb slechte ervaringen met ATI daarom.
Bij battlefield bad company 2 bijvoorbeeld, Laden van een map duurd 30 seconden, bij een computer met een nvidia videokaart 5 a 10 seconden..
Allemaal van dat soort dingetjes.

http://tweakers.net/pricewatch/cat/...ihZGUK48BkUnNSk0tSU4ILUpM9U4qVrKKVDIG6jZViawE

Hier staan 8 verschillende Kaarten allemaal HD 5770 wat is het verschil?
En wat is beter 512MB of 1 GB? ik neem aan 1 GB

Laatst bewerkt:
Heey Daffyeend, ik heb net zelf de hd5770 opgehaald en battlefield bad company 2 speelt hier als een zonnetje, alles op z'n hoogst en geen lagg.
Over de verschillende merken:
Radeon maakt een videokaart en dan maakt b.v club3d maakt hem sneller en past het omhulsel aan, meestal betaal je dan ook wat meer, maar dan heb je ook iets wat een beetje beter is.

Correct me if im wrong :o

Bij battlefield bad company 2 bijvoorbeeld, Laden van een map duurd 30 seconden, bij een computer met een nvidia videokaart 5 a 10 seconden..
Dat heeft niet altijd met de videokaart te maken. Kan ook komen door de hardeschijf en de processor of de snelheid van de ram geheugen.

Hier staan 8 verschillende Kaarten allemaal HD 5770 wat is het verschil?
En wat is beter 512MB of 1 GB? ik neem aan 1 GB

Ik zou deze kiezen: http://tweakers.net/pricewatch/248594/sapphire-hd5770-1gb-gddr5-pcie.html#tab:prices
Sapphire is een heel goed merk en de prijs is acceptabel. Waarom die andere van sapphire veel duurder is terwijl hij het zelfde is. Geen idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan