• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan ik de rand van het gevonden veld een andere kleur geven?

Status
Niet open voor verdere reacties.

edgarzoekt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 feb 2022
Als ik met Ctr F iets zoek, selecteert excel het gevonden vak. Helaas is dit vak niet duidelijk te zien. Kan ik ergens deze omlijning een andere kleur geven en bv bold maken? Zodat wanneer ik iets zoek met ctrl F het gevonden vak dik en rood omlijnd en dus extra goed zichtbaar is?

Dat kan alleen met VBA, of je moet een heel werkblad voorwaardelijke opmaak meegeven. Is niet wenselijk.

Laatst bewerkt:
Helaas is dit vak niet duidelijk te zien.
Je kunt altijd in het adresvak van de formulebalk (helemaal links) zien in welke cel je staat. Is voor de meeste mensen genoeg. Om alleen daarvoor iets te programmeren lijkt mij nogal overbodig :).

Inderdaad niet nodig. Als je het per se wil, hieronder een optie als je zoekt naar één exacte match

Code:
Sub jec()
 Dim c
 With Application
   Set c = Sheets(1).UsedRange.Find(InputBox("Zoekwoord", "Zoek"))
   If Not c Is Nothing And Not IsEmpty(c) Then
     .Goto c
     c.Interior.ColorIndex = 8: .Wait Now  + #12:00:01 AM#: c.Interior.ColorIndex = 0
   Else
     MsgBox "Niets gevonden"
   End If
 End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan