kan ik de werkbalk - web - uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Taalkring

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Beste mensen,

Graag wil ik weten hoe ik, voor een aantal kinderen, het internet even uit kan zetten.
De mogelijkheid die ze nu nog kunnen gebruiken is via het programma word.

Ze navigeren dan naar -> beeld -> werkbalken -> web.

Kan ik in de werkbalk, de map beeld uitschakelen? of werkbalken uitschakelen? Of iets waardoor ze niet meer bij web kunnen komen.

Misschien één of andere registersleutel.

Met vriendelijke groet,

"de Taalkring"

Je kan altijd parental control installeren.
Daarmee bepaal je volledig waar ze mogen naartoe surfen, en als je niet wilt dat ze surfen, dan kan je dat ook instellen dat ze naar geen enkele website kunnen.
In deze topics staan links.

Greetz : Jer:cool:en.

Geplaatst door Taalkring
Kan ik in de werkbalk, de map beeld uitschakelen? of werkbalken uitschakelen?
Je kunt de optie Werkbalken uit het menu halen door naar Extra > Aanpassen te gaan.
Sleep de optie Werkbalken naar het venster en hij is uit het menu verdwenen - zie bijlage.
Door hem uit het venster terug te slepen naar het menu zet je hem weer terug.
Helaas kunnen slimme kinderen nu nog steeds met de rechter muisknop op de werkbalken klikken en kiezen voor de Webwerkbalk.
Om de Webwerkbalk onbruikbaar te maken kun je dezelfde methode gebruiken: sleep gewoon alle knoppen, pictogrammen en de adresbalk van de Webwerkbalk naar het venster - met een lege Webwerkbalk valt weinig te beginnen. :)

Guus.

Laatst bewerkt:
euh... even schrikken...
dit heeft totaal geen zin...
gewoon www.google.be (of een andere link) in je document tikken, erop klikken en je bent weer vrolijk aan het surfen..

wil je verhinderen dat je kid's op internet gaan zul je echt een andere trukkendoos moeten bovenhalen.

dank jullie wel

Dank jullie wel voor de tips.

Ga ik zeker allemaal proberen. Tuurlijk is het zo dat als je een url in word tikt deze blauw wordt en dan naar de site gaat. Deze functie heb ik uitgeschakeld dus die zit goed.

Gr. "de Taalkring"

...dan ga je ook nog moeten verhinderen dat ze een hyperlink kunnen invoegen, want zo kun je ook weer het Net op...en ga zo maar door... zelfs gewoon via bestand openen kun je het internet op

lijkt me echt niet de goeie manier om kids van het internet af te schermen.

Als je niet wil dat je kinderen met de wagen rijden doe je dit toch ook niet door de richtingaanwijzers, de ruitenwissers, de vloermatjes, de zijspiegels, de airco... uit je auto te verwijderen.
:D

Laatst bewerkt:
Dat klopt member.
Ik denk door te zorgen dat ze de 'sleutel' niet in handen krijgen ......

Dat mijn methode niet waterdicht is weet ik. :)
Daarvoor moet je het meer hier zoeken.
Maar het eenvoudigst lijkt me toch om ervoor te zorgen dat er gewoon geen internetverbinding is als de kinderen met Word werken.

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan