Kan ik deze cd's nu weer weggooien?! Grrrrr......

Status
Niet open voor verdere reacties.

pandora

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Al heel lang geen audio-cd's gebrand omdat dat met m'n vorige brander ALTIJD fout ging (nog bedankt HP, voor de buffer-underruns.....). Brander kostte toen nog een vermogen en daar is nog een kapitaal aan cd's bijgekomen, maar er is niet één fatsoenlijke audio uit voortgekomen. Maar goed, dat is verleden tijd.

Nu heb ik een ander systeem en waagde me dus weer eens aan een audio-cd, en wat denk je: buffer underrun, tot twee keer toe.
Inmiddels was er echter wel voor elk nummer een klein bestandje op de cd gezet, ik heb nu dus twee cd's waar 30 kb op staat gebrand en die niet meer geaccepteerd worden, "insert a blank cd" is de melding die ik krijg.
Zijn deze nog te redden of kan ik deze ook weer richting prullenbak riezelen? Zonde, want het zijn speciale, iets duurdere audio-cd's.
Overigens heb ik daarna Nero gedownd en is het me wel gelukt om een cd te branden! En hij doet het nog ook!!!! Dus toch :-) Jammer dat de smilies het niet doen...

Pandora

Laatst bewerkt:
Volgens mij kun je ze weggooien?
Wat die buffer underruns betreft, niet meteen de schuld aan HP geven, heb ik jarenlang gehad zonder problemen. Is het misschiets iets met een instelling geweest?

Schakel de bescherming tegen buffer underrun in. Of brand eerst een image. Het kan ook door een beveiliging op het origineel komen.

Maar inmiddels is het wel gelukt hoor,

zoals je onderaan in m'n bericht kunt lezen!
Mijn vraag was in feite alleen maar of deze twee cd's nu echt waardeloos zijn of dat er misschien nog redding mogelijk is.
Ten tijde van de HP brander heb ik echt alles geprobeerd wat de kenners aanraadden maar niets mocht baten, ook mijn 'eigen' pc-goeroe kreeg het niet voor elkaar, dus het lag niet aan mij, waar ik toch best wel blij om was! :D

Pandora

Kijk, en de smilies

krijg ik er ook weer in.
Heb even in het archief gezocht wat daaraan te doen was :)

Pandora

Om je vraag toch nog maar te beantwoorden: Het lijkt er op gezien de melding dat je je CD's heb gesloten, dus het ronde archief lijkt de enig aangewezen plaats.

Of grijze kliko, die is vierkant.

Groeten Oossie

Als ze geen RW zijn = gooi ze maar weg of doe iets leuks mee… :D :D
Mijn jongste dochter plakt dit soort Cd’s (en demo Cd’s) aan elkaar met seconde lijm. Vervolgens boort ze een klein gaatje de door. Ze heeft op haar kamer mooie slingers hangen nu. Leuke effect omdat ze draaien erg makkelijk.
Sommige chauffeurs hangen dit soort Cd’s aan hun achterruit spiegel. Ze zeggen dat dit zou werken tegen de lasergun. Als dit waar is? Weet ik niet.. :confused:

Grtz :D
Falco

Oké, ik begrijp dat er niets meer aan te doen is,

dus ze liggen me nu vanuit de prullenbak verwijtend aan te kijken... :D

Jammer maar helaas, en natuurlijk, wat is nu twee cd's, de schade is minimaal maar dit bezien in het licht van van de minstens 60 cd's die de buffer underruns mij in het verleden hebben gekost was het toch een bron van ergernis :mad:

Bedankt voor de reacties!

Pandora

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan