Kan ik deze code werkend maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijger81

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2010
Ik heb een code op een website gevonden die het mogelijk maakt om de minimaleringsknop van programma's te blokkeren.
Dat is namelijk ook mijn doel en dan vooral de knop in excel.
Alleen weet ik niet in welk programma ik deze code moet plaatsen, zodat hij effect heeft.
Ik heb hem in ThisWorkbook van excel geprobeerd maar dan krijg ik foutmeldingen.

Code:
^F2::WinSet, Style, -0x30000, A ; WS_MAXIMIZEBOX 0x10000 + WS_MINIMIZEBOX 0x20000
^F3::WinSet, Style, +0x30000, A ; WS_MAXIMIZEBOX 0x10000 + WS_MINIMIZEBOX 0x20000
Bron: http://www.autohotkey.com/board/topic/30380-remove-minimize-maximize-button-from-titlebar/

Die code heeft niets met Visual Basic te maken als je het daarin wilt doen, dus nogal logisch dat dat foutmeldingen geeft.
Als het voor Excel is zul je het in VBA willen doen en niet in Visual Basic en hoe je dat moet doen heb je al 2x antwoord op gekregen.

Laatst bewerkt:
Ik dacht kan het altijd proberen. Ik zoek altijd heel internet af naar oplossingen, omdat ik zelf de kennis niet genoeg bezit.
Ik heb jullie mogelijkheden getest, maar dan krijg ik foutmeldingen over Prtsafe en daar google ik dan ook op, maar loop vast.:confused:
Frusterend soms gewoon

Dan kun je beter in de lopende vraag erover je probleem met de geboden oplossing kenbaar maken.
Programmacode luistert erg nauw en er hoeft op je systeem maar iets anders te zijn en dat kan er dan voor zorgen dat het niet direct werkt.
Degene die je de oplossing heeft geboden wil daar best bij helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan