Kan ik dit verwijdern?

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo, mijn C-schijf, waar Windows XP op staat loopt vol!
Ik zag in de directory van Windows bestanden staan die mij onbekend zijn (zie bijlage).
Kan ik deze verwijderen?
Hoe kan het trouwend dat de C-schijf vol loopt, terwijl er nauwelijks nieuwe programma's worden geinstalleerd? (Prefetch en TMP zijn leeg).

Groet, Martin

Bijlagen

Dat zijn allemaal uninstall bestanden van de windows update.
Als je pc goed werkt kun je ze verwijderen maar je zult er niet echt veel ruimte mee winnen.
Heb je al een goede cleaner zoals ccleaner?

Hallo, mijn C-schijf, waar Windows XP op staat loopt vol!
Even voor alle zekerheid, waaruit maak je dat op?
Download en installeer eens Treesize freeware. Je kunt dan alle mappen op je C-schijf controleren op de grootte van de inhoud.

NB: de map Prefetch iedere keer leeghalen, levert bij een harde schijf van enige tientallen Gb's geen enkele ruimtewinst op.
Bovendien moet XP dan iedere keer weer opnieuw de paden die je naar veel gebruikte programma's "aflegt" vastleggen en bij opnieuw openen van dat programma bekrachtigen. Want daarvoor is Prefetch ingebouwd: om jouw sneller je veel gebruikte programma's te laten openen.

correct, windows neemt niet zo gek veel ruimte in. Bestanden en uninstall informatie zou ik liever laten staan. you never know.

We kunnen beter kijken waarom je hd volloopt. Wat betekend: nauwelijks nieuwe programma's geinstalleerd? Als ik bioshock en supreme commander installeer via een iso ben ik ongeveer 20 GB kwijt (inclusief iso). Ik installeer dan nauwelijks software maar neem toch wel een hap uit de aanwezige ruimte.

Verder zou het natuurlijk kunnen dat je b.v. een torrentclient of p2p programma hebt dat stiekum nog draait en bestanden naar binnen trekt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan