kan ik een grote Hd plaatsen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter cotr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cotr

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2005
Ik heb een P3-450 op een Asus P2B-F moederbord,het bord is ongeveer 10 jaar oud en herkend geen grote harde schijven.is hier iets aan te doen?

Hoi !

Je kunt op de Asus-site kijken of daar een BIOS-update beschikbaar is.

Zo, of zie je dat niet zitten, gebruik je een DDO (Dynamic Drive Overlay)-tooltje van de fabrikant van de HDD. Dat heft de 32 Gig-bariere op.

Greetz,

Harry.

Heb hier ook nog een Intel BX bordje, die ziet ook alle grote schijven, het zou een limit kunnen zijn in de bios, zeker niet van de chipset.

als het een limiet in het bios is waar kan ik dit dan vinden?

Nee, dat staat nergens, een bios update zou kunnen, maar ik zie niet in de manual dat er beperkingen zijn, in de bios.

Wel eerst een autodetectie doen, dan kijken of die idd in de LBA functie staat, in de Standard CMOS Setup.

alles staat op auto,ik heb er momenteel een 4.3 gb schijf in en deze wordt zonder mankeren herkent maar als ik mijn 40 gb erin hang blijft de pc tijdens de opstart al hangen op de primary master

Is die schijf nog wel goed? want 40 gig. is niet echt een grote schijf, en als er al een beperking in zit, wordt de schijf gewoon herkent, maar dan als 32 gig. b.v.

De bios opties nog eens nagelopen?, de jumpersettings op de schijf goed gezet?

ik ging er ook eerst vanuit dat de schijf was overleden en heb er toen een splinternieuwe in gezet maar met hetzelfde resultaat.de schijf was als master gejumperd,heb hem ook als slave aan de 4.3 schijf gehangen.later heb ik hem ook als secondary master en slave geprobeert.in de bios staan ze alle 4 op auto,kortom ik weet het niet meer.

Ook geprobeerd met de Bios-overlay tool, zoals eerder voorgesteld werd? Welk merk schijf heb je?

Wel eerst een autodetectie doen, dan kijken of die idd in de LBA functie staat, in de Standard CMOS Setup.
En daar moeten ze dan niet op auto staan, die is handig voor een cdrom.

Ook een andere kabel geprobeerd?
En die bios instellingen nagelopen, voor LBA, UDMA, etc?

voor crash : ik heb een maxtor 40 gb

voor lange pier : als ik de 40 gb schijf gebruik kan ik in de bios de schijf alleen op auto,user en off gebruiken en als ik de 4.3 schijf erin heb kan ik ,auto,normal,lba en large gebruiken

Ik meen gezegt te hebben, eerst naar de IDE HDD Auto Detection, aan de rechterzijde in de bios, daar kiezen voor 2, staat die schijf er niet bij, kabel wisselen, master aan het eind van de kabel, het beste een 80 polige gebruiken.

Hoi,

Als je er met de (goede !) tips van Lange Pier niet uit komt, download dan es Maxblast4 op de site van Maxtor en installeer daarmee je HDD !

Greetz,

Harry.

ik heb de kabels gewisseld(80 aderig) maar bij auto detection krijg ik geen 1 of 2 of 3 te zien hij blijft gewoon hangen bij het zoeken naar de pri.master(ook met mijn nieuwe schijf)

kan ik een grote harddisk plaatsen

ik wil jullie allemaal bedanken voor de reacties en de hulp,mijn probleem is nu opgelost.:thumb: :thumb: :thumb:

ik had nogal haast met deze PC ( ik moest hem gisteren klaar hebben ) en heb nu een pci kaart gekocht zodat de nieuwe eigenaar toch kon starten.Ik heb al jullie tips in een bestandje gezet en ga met een volgend "oudje" alles rustig uitproberen.nogmaals heel veel dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan