Kan ik een laptop op een desktop aansluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Irisss

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Hallo allemaal,
Mijn nieuwe laptop heeft geen CDrom/DVD. Is het mogelijk om de laptop op de desktop aan te sluiten zodat ik via de CD/DVD van de desktop een programma kan installeren op mijn laptop?
Desktop heeft Win 10 en de laptop Win 8.1.
Graag in Jip en Janneke taal, ik ben niet zo bekend met deze materie.

Je kunt beter een externe USB dvd lezer brander kopen is handiger kosten liggen tussen 25 en 100 euro

Om wat voor software gaat het? Wellicht is er via het internet wel een digitale versie te vinden zodat je geen cd nodig heb

mocht het nou echt gaan om iets wat alleen per dvd te installeren is dan zou je op je desktop een .ISO bestand kunnen maken van je DVD (http://nl.wikihow.com/Een-ISO-bestand-maken)

Vervolg kan je dit iso bestand dan op bijvoorbeeld een USB-stick zetten en hem gebruiken op je laptop met een programma zoals Magicdisk (http://www.magiciso.com/tutorials/miso-magicdisc-overview.htm)

Zo'n programma 'mount' dan een virtuele DVD waardoor je laptop reageert alsof er een dvd schijf is ingestopt

@Scrapheap,

volgens mij heb je de laatste regel van de vraag van Irisss niet écht door..........?

Sorry hoor maar is een kwestie van lezen, dat heeft niks te maken met "niet door hebben".....iedereen heeft alles moeten leren ( ook ik ) dus een beetje inspanning mag je tenminste verwachten, toch..?

Maar toch in het kort even hoe het werkt:
IMGBurn installeren op de pc en daarmee een ISO maken van de dvd, Virtual Clonedrive installeren op de laptop, usb-stick erin doen en de ISO mounten ( laden ) in het virtuele dvd-station van Virtual Clonedrive.
Als het een dvd is met Autorun zal deze direct opstarten of de installatie-setup starten.

Nu doe je het weer :
......... en daarmee een ISO maken............ [end quote]
Iemand die om Jip en Janneke taal vraagt, weet écht niet wat een ISO is en hoe je die even maakt, laat staan dat de kretelogie
.... en de ISO mounten...... [end quote] onafhankelijk van de uitleg middels het woord 'laden', inhoudt.

Hartstikke goed dat je TS wil helpen, maar als ik jouw advies aan TS zou hebben gegeven, dan zou ik stapje voor stapje voor stapje, al dan niet met print-screens, laten zien wanneer je hoe en waar / wat moet doen.

Staat allemaal op de website van IMGBurn, daarom de opmerking "lezen".
Voor het geval dit nog steeds niet duidelijk is een plaatje, op jouw verzoek :): ImgBurn.png

Klik je op de link dan kom je op deze pagina met screens, lijkt me vrij duidelijk.

Maar goed, de vraag van TS was: kan ik een laptop op de pc aansluiten. Antwoord: Nee, niet op de manier die jij in gedachten hebt.
Je kunt wel via je lokale netwerk ( thuis netwerk ) bestanden van de pc naar de laptop overzetten als je op beide "bestanden delen" hebt ingeschakeld.
Je kunt dus op die manier ook de "inhoud" van de dvd naar de laptop kopiëren, alleen is dan de vraag of dat spel ( of wat het ook zijn mag ) op de laptop werkt als de fysieke dvd niet in de laptop aanwezig is.

Hallo allemaal,
Mijn nieuwe laptop heeft geen CDrom/DVD. Is het mogelijk om de laptop op de desktop aan te sluiten zodat ik via de CD/DVD van de desktop een programma kan installeren op mijn laptop?
Desktop heeft Win 10 en de laptop Win 8.1.
Graag in Jip en Janneke taal, ik ben niet zo bekend met deze materie.
Je kunt het ook via de PC op een USB stick zetten of gewoon via het netwerk, dien je wel dingen te delen.
https://www.schoonepc.nl/instal/bestanden_delen_netwerkmap.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan