kan ik een oudere versie van xp eroverheen draaien?

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
ik wil tweedehands een xp legale cd kopen. maar nu bedenk ik dat ik al eens meegemaakt heb dat het systeem meldt: de versie die u wilt installeren is ouder dan de huidige versie. installatie wordt geannuleerd, of zoiets. is dat een reeel scenario of wil hij toch wel valideren dan?

nu heb ik een vervelende illegale versie van xp. het gaat er mij om dat ik weer kan updaten en van de pop-ups af ben.

wie kan me bijlichten?

Als jij de schijf formatteert heb je daar geen last van en dat is ook het beste wanneer je XP opnieuw wil installeren.
Er "overheen" zetten helpt je vaak niet verder !!

ik krijg pop-ups van microsoft dat ze graag online XP valideren en later krijg je dan een cd thuis. maar 145 euro vind ik teveel voor deze service.

is dat toch de enige mogelijkheid zonder totaal-nieuwinstallatie gevalideerd te raken?

Je hebt nu dus een illegale versie op je PC?
Ik denk dat je het beste Microsoft kunt bellen en daar de zaak laten valideren. Dit kan uiteraard niet gratis. Met een illegale optie mag ik je niet helpen.

Met hulpmiddelen als keyfinder kun je de cd-code van een draaiende XP veranderen. (Misschien moet je versie 1.51 hebben om het te fixen).

Je zult dan natuurlijk al wel de juiste nieuwe XP code moeten hebben (zelfde taal als je nu hebt én zelfde soort, dus Home of Professional) en het heeft natuurlijk geen zin als iemand 'tweedehands' je een XP code verkoopt terwijl die toch nog wordt ingezet ergens. Bovendien moet je een volledige versie of systeembouwers versie hebben, want een OEM versie of een Volume License sleutel zal hoogstwaarschijnlijk niet goed werken.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
nee, ik vraag natuurlijk niet om hulp bij een illegale versie, ik wil daar juist vanaf. Maar wel zonder nodeloos hoge kosten en MS rekent 145 euro voor online valideren. Teveel. Op marktplaats vind je gesealde zakjes met nooit gebruikte XP exemplaren voor 35-40 euro: dat is heel legaal.

bedankt voor dnties tips omtrent de keyfinder, was mij onbekend en ja, wel de complete versie, daar moet ik wel op letten!

allemaal bedankt, groeten Henri

Hou er rekening mee dat XP en volgende versies (Vista , Win7) zich koppelen aan het moederbord in je pc.

Als je bij een redelijke pc leverancier gaat praten kan je een originele "OEM"aanschaffen voor nog geen 100 euro, het is veel geld dat weet ik .. maar als je origineel en legaal wilt gaan moet je betalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan