Kan ik een waarde toekennen aan een combobox?

Status
Niet open voor verdere reacties.

linkav

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Beste,

Ik wil afhankelijk van de magazijnlocatie de naam van de printer weten.

Op een blad heb ik een combobox dat na selectie van een magazijnlocatie de naam van de printer geeft in cel D1.

Maar als ik nu de magazijnlocatie niet wil laten selecteren maar krijg vanuit een tabel, kan ik dan zeggen combobox='locatie10' en dat in cel D1 de juiste printer komt te staan.

In bijlage een voorbeeldje met onder de knop de code om aan de combobox een waarde toe te kennen, maar dit werkt niet...

Graag hoor ik van jullie.

Bekijk bijlage Map1.xlsx

Je hebt een werkblad zonder macro's als bijlage geplaatst.

Waarom niet als change event? Dan heb je de knop niet nodig.

Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
   MsgBox ActiveSheet.ComboBox1.Text & Chr(13) & Chr(13) & [D1]
End Sub

Of zonder D1
Code:
MsgBox Cells(Application.Match(ActiveSheet.ComboBox1.Text, Columns(1), 0), 2)

Of alleen met een knop en een vaste locatie.
Code:
Sub Knop3_Klikken()
    MsgBox Cells(Application.Match("Locatie10", Columns(1), 0), 2)
End Sub

Laatst bewerkt:
Maak een Commandbutton aan van de ActiveX-besturingselementen.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
 MsgBox Me.ComboBox1.List(ComboBox1.ListIndex, 1)
End Sub

Hallo VenA en HSV,

Bedankt voor jullie reactie, maar de vraag is niet om een waarde te tonen, maar een waarde toe te kennen aan een combobox.

Kan ik combobox1 de waarde "Locatie10" geven (in code) zodat in de cel D1 de waarde "printer3" komt te staan.

Waarom wil ik dit doen? Omdat ik een tabblad heb met bestelde artikelen (rijen). Aan ieder artikel is magazijnlocatie gekoppeld. Ik moet weten naar welke printer een bon geprint moet worden en dat is afhankelijk van de magazijnlocatie. Ik heb het tabblad met magazijnlocatie en printernaam (wat ik reeds mee stuurde in mijn voorbeeld excel-bestandje).

Hoe zoek ik in code per artikel de printer waar de bon afgedrukt moet worden?

Begrijp er niet veel van, maar met een kleine aanpassing aan je eigen code is dit misschien correct?
Code:
ActiveSheet.ComboBox1.Text = "Locatie10"

Met welk idee wil je een waarde geven van één record aan 'combobox1' om vervolgens D1 een waarde te geven? Lijkt mij niet logisch. Ik zou de suggesties uit #4 en #5 nog eens doornemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan