Kan ik gta 4 draaien?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mercedeslol1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jun 2010
Hallo,

ben van plan om gta 4 te kopen. Kan ik met 2 GB werkgeheugen, athlon dual core 5200+ 2,6GHZ en ATI HD 5570 1GB het redden. Nog effe iets anders, als ik bv op 4lanch.nl kijk staat er dat de aanbevolen voeding 400W is, is dat wat die voeding in totaal moet leveren of aan de video kaart zelf?

Alvast bedankt :thumb:

@mrmusic, ts moet er wel rekening mee houden dat de test voor dit spel niet klopt!

De eisen van het spel zijn namelijk niet correct. Iemand met de minimale eisen kan het spel niet tot nauwelijks spelen!

Denk echter dat het ts wel zal lukken al zal het niet op maximaal zijn.

Dat zal niet lekker werken ;) . Een hele snelle dual core is toch wel nodig en met een triple of quadcore zal het pas echt lekker werken :) en 4 gb is ook wel nodig

Ik heb oudere processor, kijk maar bij mijn systeem, en hij draait redelijk, ik vind vind het persoonlijk te slecht...

Dus het spel lukt wel, maar niet goed...

De videokaart is wel goed denk ik.

Of je het spel kan draaien kun je hier zien:

http://www.systemrequirementslab.com/cyri

En die voeding is voor je TOTALE systeem

Pff, die CYRI-website is wel het slechtste wat je kunt aanraden om te gebruiken. Er klopt zowat nooit wat van. Probeer in plaats daarvan eens de vergelijkbare functie in het programma in mijn signature.

OT:
Je processor, waar GTA IV het meest op steunt, voldoet maar net aan de minimale eis. De videokaart speelt, in vergelijking met de processor, een minder grote rol. De videokaart is wat aan de magere kant, maar voldoet ook aan de minimale eis.
Aangezien de belangrijkste onderdelen dus wel aan de minimale eis voldoen, maar niet aan de aanbevolen eis, kun je het spel op de laagste instellingen spelen (dit betekent niet dat dat ook heel vloeiend kan). Eventueel kunnen minder intensieve opties, zoals de waterkwaliteit, wel hoger worden ingesteld.

Martijn, dat de site niet klopt is onzin. Jammer dat je niet even aangeeft waarom je dat zegt...
Dat de test voor gta niet klopt ligt bijvoorbeeld al niet aan de site maar aan de niet correcte minimale eisen van het spel zelf...

Persoonlijk ben ik nog geen spel tegen gekomen waarvan de uitslag niet klopte. Het enige dat je naar mijn mening kan zeggen is dat de site soms met een onboard videokaart aangeeft een spel te kunnen draaien terwijl de kaarten daar niet gescikt voor zijn.

En ook al voldoet ts aan het minimum, in het geval van dit spel zegt dat dus helemaal niets.

Nou, laat ik zeggen dat "het klopt nooit" inderdaad een iets te overdreven opmerking van mij was, maar er zijn toch een paar opmerkingen op deze site die verwarring kunnen opleveren.
Ik ben ook lid op een forum over GTA, waar veel leden zich melden met dezelfde vraag of ze GTA4 aankunnen. Ook zijn er topics waarbij leden het spel reeds hebben gekocht, maar dat het spel dan niet goed werkt terwijl CYRI meldde dat dit wel zou kunnen.
Als een spel precies voldoet aan de minimale systeemeisen voor een spel, geeft CYRI aan dat het spel te draaien is. Dit is echter geen garantie dat het spel dan ook soepel verloopt, waar de mensen natuurlijk wel op hopen.
Tevens gaat de site ook vaak bij de videokaart de mist in. Eerst keek de site eerst maar of de kaart bepaalde functies ondersteunde en voldoende videogeheugen had. Als een Radeon HD 4870 de eis zou zijn, zou CYRI ook een HD 4350 toelaten, bijvoorbeeld.
Nu is dit wel wat verbeterd, maar de site beweert nog wel dat een GeForce 8400 GS voldoet voor GTA4, waar een 7900 GT vereist is. Het getal van de 8400 is dan wel hoger, maar de kaart is zeker niet sterker (tevens simpel te zien aan het 2e cijfer).
Mensen hebben dan het idee dat ze een spel goed aankunnen, maar komen dan bedrogen uit.

De site laat dus nog aardig wat te wensen over. Een beter alternatief is, zoals ik al meldde, het programma in mijn signature. Ook de YouGamers test is wel een aanrader en beter dan CYRI.

Ik begrijp wat je bedoelt Martijn, maar nog hebben we het hier over GTA 4 waarvan de minimum eisen zelf al niet kloppen!

Dat de site dan aangeeft dat er wel gespeelt kan worden ligt niet aan de site, maar aan de verkeerde minimum eisen van het spel.

Ik blijf erbij dat de site een hele goede indicatie geeft of een spel gespeelt kan worden, daarbij geeft het ook nog eens een redelijk hardware overzicht. Het grootste euvel is dat de site soms onboard videokaarten goedkeurt verder is de site zeker betrouwbaar genoeg om aan te raden.
Goed, sommige mensen zijn wellicht niet goed op de hoogte van de hardware die ze hebben, maar voldoen aan de minimum eisen volgens de site geeft duidelijk genoeg aan dat iemand op het randje zit en het spel (welke dan ook) niet op max aankan.

Nu nog hopen op een reactie van TS.

Bij alle games moet je gewoon over de minimum eisen zitten wel je het spelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan