Kan ik hd-dvd of blu ray kijken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jac20

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
hoi,

ik ben van plan om een hd-dvd speler of een blu ray disc speler te kopen voor in mijn pc.
nou is mijn eerste vraag:
kan mijn monitor dit aan ? (Acer AL1916W)

tweede vraag :
kan mijn videokaart het aan ? (hoewel op de doos staat van wel, ik heb het korte filmpje elephants dream deed het perfect op hd kwaliteit onder windows vista)

en mijn derde vraag :
zijn mijn specificaties genoeg voor hd-dvd of blu ray ?
de specificaties zijn als volgt;
amd athlon 64 x2 4200+ 2,2 GHZ.
2048 mb ram
nvidia geforce 8500 GT 512 MB

Je monitor is afhankelijk van de aansluiting op je videokaart, dit gaat hoogstwaarschijnlijk via je DVI-poort aangezien de kans vrij klein is dat je een HDMI poort op zowel je videokaart als op je monitor hebt zitten.

Volgens mij is het zo dat je wel de boel kunt bekijken je zit alleen met de manier waarop het op je beeldscherm komt. Dat zal waarschijnlijk terug geport worden naar een mindere kwaliteit...

Stukje van wikipedia:
Het afspelen van HD-TV-films op blu-raydisks via de computer stelt relatief hoge eisen aan de hardware, met name aan de processorsnelheid en de grafische kaart. Uiteraard biedt het afspelen van HD-TV-films op een computer geen toegevoegde waarde ten opzichte van een film op dvd als de resolutie van het beeldscherm laag is en als de computer geen HDMI-uitgang heeft.

Er bestaan blu-rayrecorders zowel voor desktopcomputers als voor notebooks. Deze zijn in tegenstelling tot de langzame HD-DVD-recorders ook los beschikbaar voor de consument. Ze branden naast blu-rayschijven ook dvd's en cd's. De eerste blu-rayrecorders leveren een betere brandkwaliteit dan de eerste HD-DVD-recorders.[10]

ow okee, dus als ik een dvi kabeltje zal aanschaffen zou ik dus hd-dvd of blu ray kunnen kijken ?
of een verloopstukje van vga(weet niet hoe dit heet) naar dvi als dat zou werken teminste.

aan mijn specificaties ligt het dus niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan