• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan ik het volgende in één formule gieten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomswaelen

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Ik zou een formule willen maken die bepaalde waarden toekent aan een logische test. Het gaat echter om meerdere logische testen:

Als cel B27 kleiner is dan 8, dan moet cel B28 de waarde 6 weergeven
Als cel B27 groter dan of gelijk is aan 8 en kleiner dan of gelijk is aan 15, dan moet cel B28 de waarde 5 weergeven
Als cel B27 groter dan of gelijk is aan 8 en kleiner dan of gelijk is aan 15, dan moet cel B28 de waarde 4 weergeven
Als cel B27 groter dan of gelijk is aan 16 en kleiner dan of gelijk is aan 25, dan moet cel B28 de waarde 3 weergeven
Als cel B27 groter dan of gelijk is aan 26 en kleiner dan of gelijk is aan 37, dan moet cel B28 de waarde 2 weergeven
Als cel B27 groter dan of gelijk is 38, dan moet cel B28 de waarde 1 weergeven

Kan ik dit in één formule gieten?

je kan dit programmeren en aan een knop toewijzen die je onderaan de test zet.

Beste tomswaelen ;)

Zie ik hier niet 2 maal hetzelfde

Als cel B27 groter dan of gelijk is aan 8 en kleiner dan of gelijk is aan 15, dan moet cel B28 de waarde 5 weergeven
Als cel B27 groter dan of gelijk is aan 8 en kleiner dan of gelijk is aan 15, dan moet cel B28 de waarde 4 weergeven

Voor uw oplossing gebruik volgende formule:

=ALS(B27<8;6;ALS(B27<=15;5;ALS(B27<=25;4;ALS(B27<=37;3;2))))

Je krijgt dan het volgende !

Als cel B27 groter dan of gelijk is aan 16 en kleiner dan of gelijk is aan 25, dan moet cel B28 de waarde 4 weergeven
Als cel B27 groter dan of gelijk is aan 26 en kleiner dan of gelijk is aan 37, dan moet cel B28 de waarde 3 weergeven
Als cel B27 groter dan of gelijk is 38, dan moet cel B28 de waarde 2 weergeven :thumb:

Groetjes Danny :D

Beste tomswaelen ;)

Zie ik hier niet 2 maal hetzelfde

Voor uw oplossing gebruik volgende formule:

=ALS(B27<8;6;ALS(B27<=15;5;ALS(B27<=25;4;ALS(B27<=37;3;2))))

Je krijgt dan het volgende !

Als cel B27 groter dan of gelijk is aan 16 en kleiner dan of gelijk is aan 25, dan moet cel B28 de waarde 4 weergeven
Als cel B27 groter dan of gelijk is aan 26 en kleiner dan of gelijk is aan 37, dan moet cel B28 de waarde 3 weergeven
Als cel B27 groter dan of gelijk is 38, dan moet cel B28 de waarde 2 weergeven :thumb:

Groetjes Danny :D

Ik had hetzelfde idee, maar ik wist niet dat je met ALS met meerdere tests kunt werken. Bedankt!

Beste tomswaelen

Indien het dit is wat je zocht, gelieve de topic dan te sluiten rechts onderaan

Groetjes Danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan