Kan ik hier ook terecht voor Blog-vragen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anton Doove

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2005
Beste Mensen. Ik ben Anton Doove voor wie mij nog niet kent,want ik ben enige jaartjes bij dit forum afwezig geweest door diverse omstandigheden waaronder van Medische aard. In Nov.2013 werd ik toch nog 74 jaar.

Dan ga ik zitten bloggen bij Wordpress.com en vergeet helaas de blog-berichten te taggen voor de zoekmachines, dus ik wou bij dat forum vragen of dit wel achteraf alsnog kan gebeuren, maar ik kreeg nog geen reactie.

Kan ik in dit forum vragen of dat kan en op welke wijze ik dat het beste kan doen?

Ik wil die blogberichten alsnog taggen, maar weet niet of ik dat alsnog kan doen bij reeds gepubliceerde berichten.
Bijvoorbaat mijn dank voor de mogelijke reacties en ik groet iedereen vriendelijk.

Anton Doove.

Bijlagen

• Blog-berichten Taggen.jpg
    Blog-berichten Taggen.jpg
    47,4 KB · Weergaven: 17
  • Tags toevoegen aan Blog-berichten.PNG
    Tags toevoegen aan Blog-berichten.PNG
    47 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit kan achteraf prima, zodra de zoekmachine-bot opnieuw op je pagina komt zal hij opmerken dat er wat gewijzigd is en dus deze wijziging meenemen.

Reactie aan Tha Devil over het Taggen.

Beste Tha Devil. Eerst dank ik je vriendelijk voor je reactie,maar kun je mij ook vertellen hoe ik alsnog mijn berichten het beste kan taggen? in Wordpress.com?
Waar laat ik al die opgeslagen tags per bericht in WordPress.com Daar zat ik naar te zoeken in WP.com, maar kon het helaas nergens terugvinden. Graag verneem ik van jou of je mij verder kunt helpen.

Je reacties zie ik wel komen,zodra je daartoe de tijd beschikbaar hebt. Zodra ik die berichten alsnog heb kunnen taggen,zal ik je daarna de link mailen naar mijn WP-blog,zodat je kunt zien hoe ik mijn blogberichten kon taggen.
Bijvoorbaat weer mijn vriendelijke dank en groeten. Anton Doove. P.S. Ik vergat op te merken,dat ik wel graag eerst verneem hoe ik het beste kan taggen in WP. Anders kan ik niets tonen.

Laatst bewerkt:
Ik ga er van uit dat wp.com de meest recente versie van Wordpress draait en dat is 3.8.

Als je ingelogd bent kun je als het goed is naar "Alle berichten", daar zul je een overzicht van al je blog-berichten aantreffen.
Deze kun je selecteren om te bewerken, maar er zal ook een mogelijkheid zijn om tags aan te passen.

Ik ben niet bekend met het systeem van wordpress.com (meer van de gratis, eigen te installeren variant via wordpress.org) dus qua indeling kan ik totaal naast zitten.

Nieuwe reactie naar Tha Devil

Beste Tha. Nu pas kan ik je antwoorden over wat je schreef. Die berichtenlijst is er inderdaad met de optie om te Taggen. Ik weet echter niet meer hoe dat taggen in mijn bericht werkt.
Het gaat daarbij toch om de belangrijkste woorden in het bericht? Dit weet ik niet zeker,dus het is mijn vermoeden hierover. Graag verneem ik van jou hoe dat taggen werkt. Kun jij mij een voorbeeld tonen?

Ik weet ook niet waar ik die tags dien op te slaan of is dat niet nodig? Je reacties zal ik wel zien in je beschikbare tijd,waarvoor ik je alvast vriendelijk dank en groet. Anton Doove.

Een tag is in feite een onderwerp dat jij van toepassing vindt voor je bericht.

Ik zie in je eerst bijlage een aantal artikelen over Skype, hiervoor zou je de tags VoIP en Skype kunnen gebruiken.

In je tweede bijlage zit je in het gedeelte om tags te beheren. Daar heb je een overzicht van alle tags die zijn gebruikt.
Wanneer je één of meerdere tags wilt toevoegen aan een bericht dan moet je het bericht bewerken en dan kun je hem toevoegen onder het kopje "Tags".

Zodra je dan het bericht opslaat worden ook de tags opgeslagen en zul je deze (indien ze nog niet bestaan) ook verschijnen onder het eerder genoemde tag-beheer.

Nieuwste reactie naar Tha Devil

Beste Tha. Ik ga nu eten en TV-journaals volgen,maar daarna kom ik terug met aansluitende vragen plus bijlagen,waarbij ik graag wil weten wat er onder VoIP wordt verstaan. Dat weet ik als bejaarde Senior nog niet.
Daarom wil ik het er graag bij-leren,want het kan handig zijn om te weten wat er mee mogelijk is en bruikbaar voor mij. Vanavond toon ik wat voorbeelden van wat ik bedoel,dus tot straks dan maar en ik groet je vriendelijk.

Anton Doove.

Aanvulling op mijn vorige reactie aan Tha

Beste Tha. Hieronder volgt de tekst van mijn eerste Blog-bericht. Hoe kan ik dit het beste taggen Waar kan ik die tags terugvinden na het taggen? Ik wil mijn werk wel graag zelf kunnen controleren.
Mijn tags heb ik even vet gemarkeerd om daarmee jou te vragen of die woorden/begrippen juist zijn gekozen,want dat weet ik nog niet zeker. De hoeveelheid gemarkeerde tags lijkt mij wel genoeg. Wat denk jij ervan?
Bijvoorbaat mijn dank voor je mogelijke reacties en ik groet je vriendelijk. Anton Doove

Mijn naam is Anton Doove en ik werd 74 jaar in november 2013. Op deze blog vertel ik over mijn hobby`s in diverse categorieën.Dan is het makkelijker te volgen voor wie interesse heeft. Graag attendeer ik de bezoekers,dat ik een hobby soms dien te onderbreken wegens medische ervaringen. Over die ervaringen schrijf ik een apart bericht met de titel:"Zorg bij Medische Beperking". Door het lezen van dat bericht kunt u begrijpen wat de oorzaken zijn. Uiteraard zijn reacties welkom. Anonieme reacties gooi ik weg. Dat is niet te beantwoorden op mijn blog. Het is leuker om te reageren met een mail-adres,want dan kan ik ook antwoord geven. Dat staat ook veel netter.

Beste Anton,

VoIP staat voor Voice over IP, oftewel telefonie over het internet protocol. Skype is een VoIP-programma, vandaar dat die tag relevant is.

Je kunt de tags bij een bericht terugvinden wanneer je het bericht gaat bijwerken, ze staan dan vermeld in hetzelfde vlak als waar je ze ingevoerd hebt.

De tags die je in je tekst vetgedrukt hebt zijn niet echt tags, ze geven niet aan waar de tekst over gaat.

In je tekst refereer je naar berichten over je medische beperking, bij die berichten zou je dus de naam van de beperking als tag kunnen toevoegen.

Vaak zijn tags ook onderwerpen die niet in de tekst zelf genoemd worden, maar wel betrekking hebben op de tekst.

Nieuwste reactie naar Tha Devil

Beste Tha. Aangezien ik momenteel een gevecht lever met mijn irritante hoest,kies ik ervoor om dit topic over het taggen te stoppen voor de periode dat ik die hoest niet kwijt ben. Zo kan ik onmogelijk je uitleg snappen.
Mijn hoest wordt veroorzaakt door een flinke Bacterie-Infectie op mijn luchtwegen,dat zich niet zomaar liet verwijderen door 2 eerdere medicijn-kuren. Het wordt nu met een derde kuur van 7 dagen x 2 tabletten opnieuw geprobeeerd. Op mijn leeftijd van 74 jaar gaat dat genezen niet meer zo makkelijk,maar ik doe mijn best om die hoest kwijt te raken
Gisteren ben ik ermee begonnen en weet nog niet of het echt zal helpen. Het gaat dus langer duren voordat ik op het Taggen terug kan komen,maar dan meld ik mij wel weer. Ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan