Kan ik .IAF bestand lezen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

imkeren

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2011
Beste lezers,

Heb adressen Outlook of Windows Live Mail geexporteerd naar .IAF bestand.
Bestaat er een middel om dit bestand te lezen zonder terug te importeren ?

Met dank voor elke tip.

Mvg

Imker

Vermits je vanuit dit bestand de adressen terug kunt importeren moet deze adres info toch in het bestand zitten, of niet ?

Mvg

Imker

Als de mogelijkheid bestaat om adressen te importeren vanuit het IAF bestand dan moeten de adressener idd in zitten ja. :)

Groeten Marcel

imkeren: Je moet duidelijk zijn over welke adressen je het over hebt. Als je bedoelt je contactpersonen: Die staat niet in een .iaf bestand (opmerking van hoogteijling is wat dat betreft gewoon correct).

Tijs.

Toevoeging (als het over contactpersonen gaat):
a. Contactpersonen kun je evt. exporteren door er vCard bestanden van te maken:
Een Contactpersoon openen en kiezen voor Bestand -> Opslaan als -> [type bestand: vCard]
b. Andere mogelijkheid is een mail te sturen naar jezelf, en vanuit de Contacpersonen map dan de gewenste contacten te slepen in het tekst-veld (dus dat het bijlagen worden).

Tijs.

Sorry...............was op vakantie.
Ik wil gewoon de 'contactpersonen' (email adressen) :

a) Backup nemen om ingeval van een crach terug te kunnen importeren.
b) De email adressen in gecomprimeerde vorm uitdrukken

Kan ik de email berichten backuppen en importeren in andere computer met Outlook Express en met Windows Livbe Mail ?

Gtjes

Imker

Importeren vCard in Outlook Express: link
Importeren vCard in Windows Live Mail: link, vanaf "To Import (restore) Contacts to Windows Live Mail"

Tijs.

Blijft nog de vraag : hoe kan ik de email berichten overzetten op andere computer ?

Gtjes

Imker

Daar moet je een nieuwe vraag voor maken, met de juiste voor-informatie erin. Een .iaf bestand bevat alleen account-instellingen, niet mail en ook niet contactpersonen (zoals je gemerkt hebt).

Graag de huidige vraag ook afsluiten (indien opgelost): Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan