Kan ik iets qua snelheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mamsie5

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Berichten
12
Hallo,

Naar mijn idee loopt mijn pc vrij traag.In ieder geval een stuk trager dan een tijd geleden.
Ik heb de pc al wel flink opgeruimd,gedefragmenteerd en ook loop ik wekelijks alle anti-virus programma's door.Cookies,tijdelijke bestanden etc etc worden geregeld verwijderd.
Maar toch blijft hij traag!Vooral als alles weer verwijderd is..zucht :rolleyes:

Ik hoop dat ik de juiste info geef om jullie een inzicht te geven.

Compaq Intel Pentium 4
Windows XP home edition serv.pack 3
CPU 1.80 GHz
Kloksnelheid 1.79 GHz (wat is dit??)
512 MB

Ik heb McAfee antivirus Plus via mijn provider en weet dat dit veel vergt van je systeem.
Verder heb ik er zover ik weet geen zware programma's op staan.Mijn printer (HP) heb ik eigenlijk altijd uitstaan als ik hem niet hoef te gebruiken,omdat die ook vrij veel CPU verbruikt.

Weet iemand misschien of ikzelf iets kan doen waardoor ik een beetje meer powerrrr krijg?
 
Hoi,

Als belangrijkste 'leak' zie ik een heel beperkt werkgeheugen van 512 RAM, dus dat zou ik uitbreiden naar 2 of zelfs 3GB
 
Ok..wat moet ik dan vervangen (hoe heet dat) en kan dat zomaar?
Ik ben n.l. een mega leek op dit gebied,heb wel eens de usb-poorten kaart uitgebreid,maar daar houdt het ook echt wel mee op ;o)
 
Tja ... dat wordt wel triggy dan hè .... :p
In principe is het vervangen van geheugenbankjes niet zo ingewikkeld.
Meestal zitten er kabels in de weg ....
Hier in Arnhem ben ik altijd beschikbaar om daat soort 'klussen' te doen, maar je woont w.s. niet in 'de buurt'.
Misschien kom je er samen met een iets meer wizzkid wel uit ....
 
Nou wil het toeval dat ik een vrijwel gelijk systeem heb (had, wordt afgebouwd), en meer dan 2GB wil niet zo erg. Dat zou ik je afraden, Windows XP kan dat ook niet zo goed aan.
Maar 512 KB is inderdaad wat weinig.
Bijkomend "probleem" is dat geheugen voor een dergelijke pc moeilijker verkrijgbaar wordt als ik de marktberichten mag geloven. Er zal wel ddr2 in zitten. Daar heb ik nu dus een paar reepjes van over (moet even kijken hoeveel en hoe groot), misschien ben je daarmee geholpen (als soort en type kloppen).

Om dit uit te vinden zou je je systeemkast open moeten maken en de typenummers opschrijven wat er inzit, met eventueel een duidelijke foto...
ps nu dat ik het nakijk, prijzen lijken nog mee te vallen
 
Laatst bewerkt:
en meer dan 2GB wil niet zo erg
Rare opmerking. Als je 3 Gb in die doos stopt dan gaat dat net zo goed als 2 Gb. Meer dan 3 is zinloos omdat ik vermoed dat dit een 32 bits machine is. Je kunt hier dus prima 3 Gb of 4 Gb instoppen maar met 2 Gb zal het al een wereld van verschil zijn.

Download hier pc-wizard en kijk welk type geheugen je hebt. Werkt een stuk beter dan de kast openslopen en op geheugenreepjes turen. DDR2 is nog volop verkrijgbaar. Oudere types zijn ook nog te koop maar een stuk duurder.

Ron
 
Rare opmerking.......

Helemaal geen 'rare' opmerking op zich, maar ......
Oudere pc's waar standaard 1 x 512Mb of zelfs 2 x 256Mb in zit, ondersteunen zeer vaak niet meer dan 2 Gb. Vandaar.

En afhankelijk van de overige specificaties (inderdaad pc-wizzard of iets dergelijks) levert bij een dergelijke machine een hoger ram significant minder performance-winst op ....
 
Over de 2G limiet van XP.
Windows XP heeft problemen met zo veel geheugen. Het zou niets uit mogen maken of je er nu 1 of 4G in stopt, in de praktijk bleek vaak dat de pc weer trager werd bij meer dan 2G.
 
Ik zou alleen een schone installatie er op zetten en er geen geld meer aan uitgeven. Het is de machine niet waard!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan