kan ik jullie mening krijgen?!?!?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

wessus

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2003
Hi,

Ik wil eind december een nieuwe grafische kaart kopen en ik twijfel tussen een Sapphire ATLANTIS 9800 PRO, 128 MB of de nieuwe Sapphire RADEON X800 PRO, 256 MB???

Het nadeel is dat de X800 PRO wel een stukje duurder is!!!

Maar ik vraag me af wat ik het beste kan doen?

Ik ben ook een gamer en een simmer (vooral FS9)
dus een sterke kaart is altijd wel mooi meegenomen dan!

denken jullie ook dat het misschien wel beter is om gelijk die hele nieuwe kaart te kopen?

of toch gewoon de 9800pro die zeker wat goedkoper is!
ik lees over het algemeen dat de 9800 pro erg goed is!?

Kunnen jullie misschien een beetje feedback geven of heeft iemand een suggestie???

alvast bedankt!

mvg wesly

ik heb de 9800 PRO, beeldkwaliteit is werkelijk top!
Prijs: 280€

hoeveel kost die nieuwere dan?

Geplaatst door jefke

Hi,

ik zag hem nu voor 419,-

wel prijzig maar wel super :

Merk Sapphire
Type RADEON X800 PRO
Grafische engine ATi RADEON X800 PRO
Geheugen 256 MB
Type geheugen DDR3
Engine kloksnelheid 475 MHz
Geheugen kloksnelheid 900 MHz
RAMDAC 400 MHz
Bus standaard AGP 8X
VGA-output 15-pin D-sub
TV-output S-video
DVI-output Ja
Uitvoering Retail

Geplaatst door jefke

€280?

Da's duur voor die kaart:
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?Cat2=49&DB=Pricewatch&Query=9800+pro

Die X800Pro is een betere keuze als je aan de toekomst denkt.

De vraag is alleen of je pc die je nu hebt, krachtig genoeg is om het maximale uit de X800Pro te halen. Tenzij je over een tijdje gaat upgraden natuurlijk.

Wat zijn je systeemgegevens?

Geplaatst door Muurhond

€280?

Da's duur voor die kaart:
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?Cat2=49&DB=Pricewatch&Query=9800+pro

Die X800Pro is een betere keuze als je aan de toekomst denkt.

De vraag is alleen of je pc die je nu hebt, krachtig genoeg is om het maximale uit de X800Pro te halen. Tenzij je over een tijdje gaat upgraden natuurlijk.

Wat zijn je systeemgegevens?

Mijn systeem :

ASUS A7N8X-X motherbord
AMD XP 2600+
512 MB DDR geheugen 400mhz
Saphire Radeon 9600 Pro
120GIG Western digital 7200RMP 8mb

Mvg Wes

Geplaatst door lesley88
ja wat zijn je systeem eisen want x800pro vraag nogal veel.:)

Hi,

Mijn systeem :

ASUS A7N8X-X motherbord
AMD XP 2600+
512 MB DDR geheugen 400mhz
Saphire Radeon 9600 Pro
120GIG Western digital 7200RMP 8mb

Mvg Wes

Heeft er nog iemand een andere suggestie?

mvg wes:confused:

jou systeem kan hem wel aan:)

hij zal wel aan de systeem eisen voldoen:thumb:

de stap van de 9600pro naar de 9800pro is ook weer niet zo gigantisch... dat pleit dus weer voor x800.

Maar wil je in de toekomst je systeem gaan upgraden, dan moet je wel een agp-oplossing nemen, maar inmiddels komt de pci-e steeds meer in opkomst. Of je dan nog makkelijk een agp-moederbord kan vinden is de vraag. En of je dat dan ook wilt is ook de vraag.

Dat pleit weer voor de 9800pro, zodat je op een gegeven moment kan overstappen naar een pci-e versie in je volgende pc.

Geplaatst door lesley88
jou systeem kan hem wel aan:)

hij zal wel aan de systeem eisen voldoen:thumb:

Dat is iedergeval weer een plus punt om te horen:D .

maar de post van marsmannetje geeft ook wel weer aan dat de ontwikkelingen heel snel gaan hihihihih :D

of staat het fenomeen pci-e nog in de kinderschoenen?

wes

Geplaatst door marsmannetje
de stap van de 9600pro naar de 9800pro is ook weer niet zo gigantisch... dat pleit dus weer voor x800.

Maar wil je in de toekomst je systeem gaan upgraden, dan moet je wel een agp-oplossing nemen, maar inmiddels komt de pci-e steeds meer in opkomst. Of je dan nog makkelijk een agp-moederbord kan vinden is de vraag. En of je dat dan ook wilt is ook de vraag.

Dat pleit weer voor de 9800pro, zodat je op een gegeven moment kan overstappen naar een pci-e versie in je volgende pc.

daar zit wat in ,maar staat het PCI-e nog in de kinderschoenen of is dat al heel dicht bij?

wes:thumb:

Geplaatst door wessus

Dat is iedergeval weer een plus punt om te horen:D .

maar de post van marsmannetje geeft ook wel weer aan dat de ontwikkelingen heel snel gaan hihihihih :D

of staat het fenomeen pci-e nog in de kinderschoenen?

wes
T staat zeker niet meer in de kinderschoenen.
Er worden steeds meer moederborden met pci-e geleverd.
Nieuwe pc's van bijv de mediamarkt hebben al pci-e.

De komende paar jaar zijn er nog wel agp-kaarten te krijgen, maar het is zelfs nu al zo dat nieuwe kaarten alleen nog maar gemaakt worden voor de pci-e.

De x800 is vermoedelijk de laatste nieuwe agp-kaart van ati. Althans... de laatste echt nieuwe kaart. Er zullen misschien nog wel kleine verbeteringen worden gemaakt, maar de volgende kaart zal denk ik toch wel pci-e worden.
Ik weet dit alleen niet zeker.

Bij nvidea is dit wel zo'n beetje zeker.

T staat zeker niet meer in de kinderschoenen.
Er worden steeds meer moederborden met pci-e geleverd.
Nieuwe pc's van bijv de mediamarkt hebben al pci-e.

De komende paar jaar zijn er nog wel agp-kaarten te krijgen, maar het is zelfs nu al zo dat nieuwe kaarten alleen nog maar gemaakt worden voor de pci-e.

De x800 is vermoedelijk de laatste nieuwe agp-kaart van ati. Althans... de laatste echt nieuwe kaart. Er zullen misschien nog wel kleine verbeteringen worden gemaakt, maar de volgende kaart zal denk ik toch wel pci-e worden.
Ik weet dit alleen niet zeker.

Bij nvidea is dit wel zo'n beetje zeker.

aah oke dus ik denk dat ik in dat geval wel een 9800pro zal gaan kopen,want bij de volgende upgrade zal het dus zeker PCI-e worden en dan is het zonde (denk ik) om nu een nieuwe duren kaart te kopen?!:confused:

Mvg WEs

zeer verstandig inderdaad.

Maar je gaat niet binnen een relatief korte tijd de rest van je systeem upgraden? Want dan kan je beter helemaal wachten met kopen.

zeer verstandig inderdaad.

Maar je gaat niet binnen een relatief korte tijd de rest van je systeem upgraden? Want dan kan je beter helemaal wachten met kopen.

Nee niet binnen hele korte tijd maar ik denk dat ik wel binnen een jaar een beetje begin met nieuwe CPU en Moederbord.

Wat ik me wel afvraag is;of er op nieuwe moederborden met PCI-e wel nog een mogelijkheid is voor een agp kaart?:rolleyes:

wes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan