kan ik kracht van pc naar een andere pc lijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

samcool1234

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2010
hallo ik heb een vraag, kan ik met bijvoorbeeld een lan kabel kracht van de ene pc naar de andere zetten zodat zegmaar de beste pc alles uitrekent en de iets slechtere dat dan gebruikt. de goeie heeft windows 7 en de andere vista
alvast bedankt

Ja en nee: Ja, dat kan en dat heet load-balancing en daarvoor is speciale hardware en software nodig. Bij bedrijven met heel veel servers is dat dagelijkse kost.
Nee, voor een particulier is dat niet alleen te duur, maar je moet ook heel veel technische kennis en ervaring met dit soort dingen hebben.

Load balancing is een ander verhaal, en past mijn inziens niet in dit verhaal. Wat wel kan, is: "distributed computing" waarbij 1 taak opgeknipt wordt meerdere kleinen, en die dan verdeeld worden over de beschikbare computers. Bij Seti@home maakt daar gebruik van (het feitelijke door rekenen gebeurt daar met miljoenen particuliere computers!) ;)

Het is niet mijn bedoeling om hier een discussie te starten over het verschil tussen load balancing en distributed computing, maar zal volstaan met de constatering dat in de ICT vele homoniemen en synoniemen zijn en dat de definitie van zaken vaak bepaald wordt door je werkdiscipline (data, software of communicatienetworking)

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan