• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan ik meerdere factoren toevoegen aan een ALS formule ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jonabrae

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Kan ik meerdere factoren toevoegen aan een ALS formule? In bijgevoegd document zien jullie wat ik bedoel in kolom G. Ik zou bij elk ander merk van wagen een ander telefoonnummer moeten verkrijgen. Om deze lijst dan weer aan Indesign te linken. Maar na 2 factoren (merken) geeft hij sowieso de ONWAAR vermelding. Weet iemand hier verder raad mee? Of doe ik het volledig fout?

Vriendelijke groeten,
JonathanBekijk bijlage werkbestand121105 VOERTUIGLIJST MET CHASSINUMMER.xlsx

Ik denk dat u de quotes vergeet, zoals in onderstaand vb :

Code:
ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("M-B";B51))

Indien u werkt met 2007 of hoger, kan u zeker nog 'ALS'-en toevoegen.
Succes.
Mvg

Ik ga het nog even checken, maar op het eerste zicht lijkt het probleem inderdaad opgelost!! Thanks a lot!!!

Ik krijg alsnog een foutmelding in volgende formule
=ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("PEUGEOT",B2)),"02/627 61 20",ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("CITROËN",B2)),"02/553 78 60",ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("M-B",B2)),"02/554 17 27",ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("Fiat",B2)),"0800/55 111",ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("Ford",B2)),"0800/111 30",ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("Kia",B2)),"02/2863121",ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("Mini",B2)),"0800/250 60",ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("Skoda",B2)),"02/533 78 76",""))))))))

De VIND.SPEC bij Mini zou fout zijn...

Zoek ik dan op de merknaam of enkel in het andere blad waardoor hij naar het nummer refereert? Want de bedoeling is dat de lijst in de toekomst geupdate wordt met nieuwe modellen, waardoor deze formule voor eender welk merk (mits wat aanpassing) kan werken. Ik ga nl. niet altijd bij de mensen zitten die deze file gaan gebruiken...

Ik vrees dat uw formule nu helemaal niet meer werkt; u zet , (komma) ipv ; (puntkomma):

Code:
ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("PEUGEOT",B2)),"02/627 61 20",ALS(ISGETAL

Ik heb alles gewijzigd in ; en het werkt perfect.

De vert.zoeken-formule zoekt het telnummer op in Blad1 op basis van de gegevens uit kolom B.
Als er nieuwe merken bijkomen kunnen die gewoon samen met het Telnr op Blad1 in kolom B en C bijgevoegd worden, de formule werkt over de hele kolom.

Code:
Zoek ik dan op de merknaam of enkel in het andere blad waardoor hij naar het nummer refereert? Want de bedoeling is dat de lijst in de toekomst geupdate wordt met nieuwe modellen, waardoor deze formule voor eender welk merk (mits wat aanpassing) kan werken. Ik ga nl. niet altijd bij de mensen zitten die deze file gaan gebruiken...

En wat gaat u doen als er nu een nieuw merk bijkomt? Hoe gaat u de formule aanpassen?

Dan kan u beter de oplossing van Cobbe toepassen.

Maar dan blijft het toch hetzelfde dan als ik ze met de hand overtyp?? Die lijst met tel nrs krijg ik niet zo aangeleverd, deze is tot nu toe de uitkomst van de als formule.

En in mijn oorspronkelijke formule stonden ook geen ;'s dus denk niet dat daaraan de oorzaak kan liggen...

Laatst bewerkt:
Het is gelukt, maar kan maar 5 als functies invoeren. Misschien ligt het aan mn versie en zal ik dan beter per groep van 5 merken de excel bestanden aanmaken en dan ze op die manier koppelen aan indesign
Alvast bedankt voor alle hulp!

Ik werk met 2007 en alle 7 de ALS-en geven resultaat (heb als test een Skoda toegevoegd in de lijst).

Code:
=ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("PEUGEOT";B665));"02/627 61 20";ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("CITROËN";B665));"02/553 78 60";ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("M-B";B665));"02/554 17 27";ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("Fiat";B665));"0800/55 111";ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("Ford";B665));"0800/111 30";ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("Kia";B665));"02/2863121";ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("Mini";B665));"0800/250 60";ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("Skoda";B665));"02/533 78 76";""))))))))

Ik krijg een foutmelding dat de formule niet juist is... En "PEUGEOT" staat dan geselecteerd...

Ik zie slechts 4 ALS-en, en, U gebruikt wel degelijk ;'s.

Code:
=ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("PEUGEOT";B173));"02/627 61 20";ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("CITROËN";B173));"02/553 78 60";ALS(ISGETAL(VIND.SPEC(M-B;B173));"02/554 17 27";ALS(ISGETAL(VIND.SPEC(Fiat;B173));"0800/55 111";"c"))))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan