Kan ik mijn Dell 8400 voorzien van een snellere processor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rocasam

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2012
Ik heb een Dell Dimension 8400. Ik wil graag een snellere processor. De pc heeft een LGA775 socket. Ik heb een Intel® Core™2 Quad Processor Q9400 gekocht die geschikt zou zijn voor de LGA775 socket. Nadat ik de oude Pentium 4 uit de Dell heb vervangen voor de quad core gaat de fan heel hard blazen en start de pc verder niet op. Wat kan ik hier aan doen?

Deze computer ondersteund enkel p4 processoren. Ondanks dat de socket hetzelfde is, betekent dat niet dat alle processoren die deze aansluiting hebben ook daadwerkelijk gaan werken op een bepaald moederbord.

Hoe dit op te lossen? p4 processor terug plaatsen en een nieuwe pc kopen.

Dan is er helaas niets meer sneller te krijgen in de pc. De reden waarom ik een modernere processor wilde is omdat ik nu geen Windows 8.1 kan installeren omdat de Pentium 4 geen nx ondersteunt. De snelheid is niet zo belangrijk omdat ik er alleen maar office op hoef te doen. Ik heb 2 gig extra ram besteld die ik nog bij in ga zetten. Hoger dan Windows 7 komt hij dan niet.

Ik zou geen moeite doen om windows 8 erop te zetten. Windows 8.1 is niet beter dan 7.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan