• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kan ik n.a.v. vraag op blad een ander blad verbergen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaap1954

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jul 2019
Ik heb een enquête gemaakt, op een algemeen blad is er een vraag die met JA of NEE kan worden beantwoord.
Als het antwoord NEE is wil ik graag een specifiek tabblad verbergen die over dat onderwerp gaat, is dat mogelijk?

Ik kan wel met de ALS functie op het blad de vragen verbergen,maar de aanwezige keuzelijsten blijven dan zichtbaar.... daarom wil ik graag het hele blad verbergen.

excel.PNG

Als de vraag met JA wordt beantwoord moet het blad uiteraard zichtbaar zijn om verdere gegevens in te kunnen vullen.

Deze keuzelijsten vind ik persoonlijk:

- Lastig in het gebruik (je moet de muis gebruiken om ze te selecteren, toetsenbord ondersteuning is een ramp)
- Lastig te onderhouden
- Onbetrouwbaar (ze hebben de vervelende gewoonte om soms allemaal van plaats en of afmetingen te veranderen)

Waarom niet "gewoon" gegevens validate gebruikt?

Deze keuzelijsten vind ik persoonlijk:

- Lastig in het gebruik (je moet de muis gebruiken om ze te selecteren, toetsenbord ondersteuning is een ramp)
- Lastig te onderhouden
- Onbetrouwbaar (ze hebben de vervelende gewoonte om soms allemaal van plaats en of afmetingen te veranderen)

Waarom niet "gewoon" gegevens validate gebruikt?

Ik ben bang dat mijn Excel kennis nog onvoldoende is :(
Bedankt voor je reactie,ik ga hier zeker mee aan de slag!

Laatst bewerkt:
Je kunt op de tab Gegevens het knopje Gegevensvalidatie vinden:
2019-07-02_11-03-24.jpg
Stel de eerste pagina zo in:
2019-07-02_11-05-22.jpg
De tweede zo:
2019-07-02_11-07-04.jpg
en de derde zo:
2019-07-02_11-07-47.jpg
Dan krijg je een cel die een pijltje ernaast heeft:
2019-07-02_11-08-59.jpg
waarop je kunt klikken voor de beschikbare keuzes: