kan ik open office verwijderen zonder probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem5247

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2014
Berichten
11
Hallo

ik had open office op mijn pc maar heb nu ook office 2013 op de pc gezet kan ik nu open office zonder problemen in bv outlook 2013 verwijderen
ik wil natuurlijk graag mijn email behouden in office2013 of krijg na verwijderen open office problemen in 2013

willem5247
 
Ik zie geen reden.

Mocht je (om welke reden dan ook) alsnog na de deïnstallatie van Open Office tegen problemen aanlopen kun je de installatie van Microsoft Office 2013 altijd nog herstellen/repareren. Daarbij gaat geen mail etc. verloren.
Er zijn meerdere opties voor herstel/reparatie, bijv. via appwiz.cpl (="Programma's toevoegen en verwijderen") of via OffCat ("Microsoft Office Configuration Analyzer Tool")
Methode via appwiz.cpl staat hier uitgelegd en is de geprefereerde methode voor de eindgebruiker.

Tijs.
 
oke dnties

bedankt voor de info heb open office met succes verwijderd en geen probleem met office 2013

maar ben niet verlost van het eigenlijke probleem namelijk bij elke keer uitschakelen krijg ik een update die vervolgens mislukt maar elke keer terugkomt ik dacht dat het door openoffice kwam maar helaas niet wan hij komt nog terug het is de volgende update : Update voor Microsoft Visual Studio 2010 Tools for Office Runtime (KB3001652) hoe kom ik hier af.
 
Alhoewel ik niet houd van het 'stapelen' van vragen in 1 discussiedraad:
Probeer de update eens handmatig te downloaden en installeren.

link naar het KB artikel.
hier de download-link van de update zelf.

Tijs.
 
sorry dnties

ik dacht dat het probleem van de update zou zijn opgelost als ik open office had verwijdert en dat was niet het geval dus nogmaals sorry maar het was geen stappelen denk ik,
 
Natuurlijk is het stapelen: In je startposting staat dat je je zorgen maakte of Microsoft Office 2013 nog goed zou werken (incl. je mail) na verwijdering/deïnstallatie Open Office.
Later spreek je van "het eigenlijke probleem".

Maar goed, ik heb een tip gegeven (zie vorige posting). Ik wacht af wat je dat gebracht heeft.

Tijs.
 
ik heb geprobeerd om handmatig te installeren met uitvoeren en later nog een keer opslaan en dan installeren maar ook dat werkt niet .
 
Hoe bedoel je? Het installeert succesvol, maar nog steeds komt dezelfde update ook weer terug bij afsluiten van de computer?

Indien dit klopt:
Installeer 'm handmatig
Herstart niet (in het geval daar om gevraagd wordt)
[Windows-toets]r toetscombinatie -> wuapp
Klik op "Naar updates zoeken"
Dit zou moeten voorkomen dat de update opnieuw wordt geïnstalleerd bij afsluiten.

Tijs.
 
even ik ben nog niet zo goed met een pc en 68 jaar Tijs
maar moet het volgende doen

1 installeer handmatig lukt wel
2 niet herstarten oke
3 Windowstoets? (waar)toetscombinatie wuapp
4 naar update,s zoeken
daarna afsluiten
 
Anders:
Start knop -> Zoeken en uitvoeren -> wuapp
Klikken op datgene wat gevonden wordt (= Windows updates)
Daar klikken op Naar updates zoeken

Tijs.
 
oke Tijs hij installeerd de update niet meer bij uitschakelen maar geeft in de werkbalk wel aan dat er update,s zijn en dus denk ik dat automatische update is uitgeschakeld in ieder geval ben ietsje verder.

daarvoor hartelijk dank
 
Updates van Microsoft komen doorgaans op dinsdagen uit ("patch tuesday") dus mogelijk zijn er gewoon nieuwe updates uit die via automatische updates pas morgen geïnstalleerd zouden worden.

Ik verwacht dus niet dat automatische updates uitstaat. :)

Verder graag gedaan en fijn dat er resultaat is. :thumb:

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan